L’autisme, més enllà d’una diferència

el passat 19 de gener una bona representació del claustre de l’escola vam tenir l’oportunitat de veure i escoltar una xerrada molt interessant: L’autisme, més enllà d’una diferència. La xerrada, organitzada per l’escola de Pares i mares del Penedès, va comptar amb l’aportació del Miquel Segalès i la Maria Portabella, dos persones íntimament lligades al Trastorn d’espectre autista (TEA). En Miquel és un estudiant d’integració social,  que té 20 anys i Síndrome d’Asperger. En Miquel va explicar com havia estat la seva experiència vital fins ara i que està molt bé explicat al seu primer llibre El camino de la vida, editat per círculo rojo.

La Maria Portella és neurocientífica i investigadora del Grup de Recerca de l’Hospital Sant Pau de Barcelona, a més és mare del Roger, un infant amb TEA. També acaba d’escriure un llibre,  Mundos diferentes, el Espectro Autista explicado por una madre neurocientífica. Tant la Maria com el Marc ens han regalat un matí, a una sala plena amb més de 100 persones,amb  l’explicació personal i científica del que suposa el TEA no només a les persones que el tenen, sinó a totes les persones que habitem aquest món.Partint que tothom tenim rareses, hem de normalitzar que totes i tots som diferents i necessitem suports diferents, una tasca diària i de tothom.

Us recomanem molt el dos llibres que els tenim a l’escola i que ens els podeu demanar en préstec, també farem la demanda a la biblioteca Terra Baixa del Vendrell perquè els  tinguin al seu fons bibliogràfic.