Festa per la Jornada continuada

el passat 18 de juny la comunitat educativa del Montmell vam celebrar els 35 anys que l’escola fa jornada continuada. Va ser una diada molt bonica, enriquidora i reflexiva que vam aprofitar per fer memòria col·lectiva. L’escola de la Joncosa del Montmell té una llarga trajectòria, ha passat per situacions molt diferents i per diversos edificis del poble, fins i tot a finals dels anys 70 va estar a punt de desaparèixer per la baixa presència d’infants al poble, degut a l’emigració forçada a les ciutats. A la primera taula rodona vam recordar la importància de les decisions, aparentment petites, que han canviat la història. Aquell primer ajuntament democràtic va comprar una furgoneta per anar a buscar al Mirador del Penedès els infants que havien d’anar a l’escola. Aquella inversió econòmica i de temps va possibilitar que l’escola continuï oberta.

A la segona taula rodona es va explicar com incideix la jornada continuada a l’escola, una jornada que tenim des de fa 35 anys, de forma quasi ininterrompuda. Tothom que va venir va donar la seva opinió respecte a la jornada continuada, amb un prec molt especial, no confondre la jornada continuada amb la jornada intensiva. No tenen res a veure, la continuada fa les cinc hores que totes les escoles públiques fan, mentre la intensiva és de quatre hores i només es fa al juny (i el curs vinent el mes de setembre).

Simultàniament es van fer tallers pels infants i vam gaudir posteriorment d’un  magnífic arròs, fent una diada molt rodona gràcies a l’AFA i a totes les persones que van col·laborar.