Durant el mes de desembre, la comunitat de petits vam engegar el treball per ambients de lliure circulació entre les aules. Una vegada estàvem ja adaptats a aquesta estructura, coneixíem les normes i ens sentíem a gust treballant amb els materials, vam decidir obrir les portes de les aules. El primer dia va ser tota una experiència, els nens i nenes estaven il·lusionats de viure aquest moment per primera vegada i veure quines oportunitats ens oferia creuar la porta.
Així que, des de llavors, a les segones franges dels dilluns, dimarts, dijous i divendres, les propostes de relaxació i kinesiologia i el recordatori de les normes en rotllana dins del grup, donen pas a l’obertura dels espais. En aquest moment, cada infant tria on vol anar i quin material utilitzar fins que decideix acabar-lo, recollir-lo, i endinsar-se en un altre.
Aquests materials ens permeten evolucionar en processos propis dels llenguatges escrit, matemàtic, artístic i ciències-sensorial i treballar tots els continguts del currículum. L’infant, immers en aquestes àrees, es converteix en el constructor del seu aprenentatge: investiga, prova, modifica, raona… mitjançant el joc, el millor mitjà educatiu per afavorir l’aprenentatge i el coneixement.
Una vegada sona el pal de pluja, tots els nenes i nenes aturen el seu treball, s’ocupen de deixar els materials i els espais tal com s’ho han trobat, i tornen a la seva aula. Allà fem un tancament dels ambients en rotllana, per prendre consciència de com ha anat la sessió i totes les oportunitats que ens ha ofert el treball per ambients.