Eleccions al Consell Escolar

Benvolgudes famílies,

aquest curs 2018-2019 hi ha eleccions al Consell Escolar de la nostra escola. El Consell Escolar (CE) és l’òrgan on hi ha representada tota la comunitat educativa del centre, un espai on participar en la presa de decisions dels temes importants per al funcionament i organització de l’escola.

Les funcions del Consell Escolar són les següents:

• Participar en l’aprovació del projecte educatiu i les seves modificacions. El consell escolar ha de ser consultat pel director de manera preceptiva per valorar la proposta del projecte educatiu i manifestar el seu suport amb una majoria de les tres cinquenes parts dels membres.
  • Participar en l’aprovació de la programació general anual, de les normes de funcionament i de la gestió econòmica del centre. El consell escolar ha de ser consultat de manera preceptiva per valorar cada una de les propostes i manifestar el seu suport per majoria simple dels membres.
  • Avaluar l’aplicació del projecte educatiu i de les seves modificacions així com de la resta de documents de gestió del centre.
  • Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats i institucions.
  • Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  • Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  • Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  • Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  • Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  • Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  • Qualsevol altre que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

La composició actual del CE a l’escola és de 3 mestres dels claustre, 2 representants de família, 1 representant de l’AMPA, 1 representant de l’ajuntament, a mes dels 3 membres de l’equip directiu de l’escola. La renovació del membres del CE és parcial, enguany hem de renovar 1 representant dels pares i mares i 1 representant dels mestres.

El procés serà el següent:

• Per a participar a les eleccions heu d’aparèixer al cens electoral que ja està exposat al taulell d’anuncis interior del centre, si voleu fer alguna reclamació (si no hi sou o les dades que hi apareixen són incorrectes) ho podeu fer al despatx de l’escola entre el 21 i 23 de novembre de 12 a 14h.
  • Si voleu presentar-vos com a candidats/es, podeu fer-ho presentant la vostra sol·licitud fins el 20 de novembre a l’escola, podeu demanar la sol·licitud impresa a la direcció de l’escola.
  • El 21 de novembre, a les 14h, es faran públiques les candidatures provisionals i els resultats del sorteig de la mesa electoral. Fins el dilluns 24 de novembre a les 14h podeu fer les reclamacions a les candidatures provisionals.
  • Les eleccions del representant dels pares seran dimecres 28 de novembre, de les 9 a les 10h a la sala de mestres de l’escola. Heu de portar el document d’identitat que us acrediti.

Us animem a participar-hi!!

Si teniu qualsevol dubte feu-no-ho saber!