Eleccions al consell escolar

Benvolgudes famílies,

enguany es tornen a convocar eleccions pels membres vacants del consell escolar del centre. És un procés que es fa cada dos cursos i a tots els centres educatius de Catalunya simultàniament.

En el cas de la nostra escola s’ha de renovar un representant del sector de mares i pares i un del sector docent. Per això us informem del calendari del procés elector del sector de famílies que portarem a terme a l’escola.

• Publicació del cens del 2 de novembre al 23 de novembre
  • Sorteig per constituir la mesa electoral el 2 de novembre
  • Reclamació del cens electoral del 8 al 11 de novembre
  • Constitució de la mesa electoral el 9 de novembre
  • Presentació de candidatures fins el 10 de novembre
  • Proclamació de les candidatures el 12 de novembre
  • Votació el 23 de novembre de 13h15 a 14h15 al pati de l’escola

Us volem animar a presentar candidatures i a participar en l’elecció d’aquest representant dins del consell escolar. Per presentar la vostra candidatura només heu de fer-nos-ho saber i omplir un petit formulari. A la web farem una entrada explicant les diferents candidatures abans de les eleccions.

Per últim us expliquem quines són les funcions del consell escolar:

• Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
  • Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  • Aprovar les propostes d’acords de corresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
  • Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
  • Aprovar la carta de compromís educatiu.
  • Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
  • Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  • Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  • Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  • Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  • Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  • Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  • Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

El consell escolar de la nostra escola està composat per :

• El director que el presideix.
  • La cap d’estudis.
  • La regidora d’ensenyament com a  representant de l’ajuntament de la localitat on es troba situat el centre.
  • La secretària del centre que assisteix amb veu i sense vot i exerceix la secretaria del consell.
  • Tres representants del professorat s’elegeixen pel claustre.
  • Dos representants dels pares i mares o tutors, elegits respectivament per ells i entre ells.
  • Un representant de l’AFA