El Dia de la Pau

el 30 de gener és celebra el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) que es celebra a escoles de tot el món i que commemora l’assassinat de Mohatma Ghandi. A l’escola tornarem a utilitzar aquesta data per recordar i incidir en la importància de la resolució de conflictes de forma dialogada, en la prevenció dels problemes, en el diàleg per resoldre els problemes d’injustícia social…

Us informem dels actes que farem divendres 27 i el propi dilluns 30 de gener a tota l’escola. La majoria dels actes es faran per comunitats, tret de l’acte final que el farem dilluns conjuntament a les 12h al pati.

A la comunitat dels petits

El dilluns 30, de 9’30 a 11h, farem tallers internivells.

Els tallers que farem són:

• Un mural de la pau amb pintura
  • Tindrem un racó de contes específics amb valors de convivència
  • Farem un colom de la pau retallant/punxant
  • Farem un pergamí amb una paraula o frase curta per posar dins un globus que més tard deixarem anar. En els pergamins hi haurà missatges de pau i no violència.

A la comunitat dels mitjans

El divendres 27 de gener, de 9’30 a 11h

• Llegirem contes sobre aspectes de la pau amb el grup-classe

Farem 3 tallers internivells:

• “Llegenda japonesa Senbazuru” + papiroflexia grua
  • Role-playing situacions conflictives.
  • Vídeos-curts per reflexionar sobre la pau

El dilluns 30 de gener, de 9’30 a 10’30h

• Jocs cooperatius internivells

A la comunitat dels grans

Treballarem el tema del refugiats.

El divendres 27 de gener de 9’30 a 11h

El dilluns 30 de gener, de 9’30 a 11h

• Xerrada de la Noura, refugiada siriana, que ens explicarà com és la vida d’una exiliada que no pot tornar al seu país.
  • Escriptura de missatges de pau

I finalment el dilluns 30, a les 12h, sortirem tots al pati i cantarem la cançó Imagine de John Lenon en català. Després ficarem tots els missatges i desitjos de pau als globus i que els farem volar.

Fa dos cursos vam cantar així….