Ciència a l’escola!

dins del dia de la dona treballadora 2019, el passat 7 de març, vam tenir la Laia Pellejà, investigadora de l‘Institut Català d’investigació química, a l’escola. Una sort tenir un referent com la Laia, científica i veïna de la Joncosa del Montmell, perquè ens mostrés quina és la seva feina. La Laia ens va explicar als infants i als mestres que ser científica és una actitud, tots i totes ho som en potència: fer-nos preguntes, qüestionar-nos el que ens envolta, investigar, llegir per aprendre, compartir estratègies i coneixements és la base per ser-ho.

Des dels més petits als més grans vam poder gaudir de les seves explicacions i dels experiments que van fer:  escriure missatges secrets amb tinta invisible, fer llum com si fossin cuques de llum, un jardí químic a un tub d’assaig…

Un matí molt aprofitat i interessant que va deixar clara la importància de les dones a la ciència, de com viu ella la química i la vida: amb intensitat i plenitud.

Us deixem algunes imatges que ampliarem aviat!

Us recomanem molt visitar aquesta  pàgina on trobareu recursos i experiments que us sorprendran, la ciència a l’abast de tothom!

Gràcies Laia!