ATMOSFERA

Un dia de molta calor, en una platja no molt lluny del Joncosa la Maria Durany es va trobar al Troiu, i cavalcant damunt seu el va portar a la Joncosa, a l’escola, ens el va presentar i ens va fer un encàrrec molt especial a la comunitat de mitjans: experimentar i crear quatre atmosferes des del llenguatge de l’art i convertir-les en quatre escenes per fer-ne un curtmetratge.

La Marina ens diu. “Tota creació necessita una atmosfera. Allò que vol existir primer necessita un espai. El que vol ser dit necessita una atmosfera per ser escoltat…, l’atmosfera existeix per ella mateixa amb tu o sense tu, i un creador juga a crear-la. Crear atmosferes és un art, però sobretot és un sentir; prendre consciència d’allò que ens envolta ens atorga un gran poder per poder expressar i arribar més enllà de les parets de la ment”.

Els infants, en quatre grups, assumeixen la recreació d’una de les quatre atmosferes en forma d’escena. Utilitzant la música, el teatre, la dansa i la plàstica, ens posem a treballar, el procés creatiu ens fa estar immersos a cada una de les atmosferes des del mes de febrer fins al mes de juny.

A Bosc, animals i éssers del bosc apareixen i desapareixen en un entorn màgic i misteriós on viu també un Pegàs.

Vent i Força, un arbre, un tronc, arrels i fulles, que belluguen amb la força del vent amb el so de la flauta i els violins i violoncels.

El Troiu ens porta a l’atmosfera de Cavalcar, on correm sota teles blanques, sentint la velocitat del cavall i de les nostres tempestes convertides en moviment.

Els nostres petits jos de pasta blanca i branquetes de bosc, apareixen i desapareixen, juganers i provocadors per l’escola.

Finalment, després de totes les hores de creació gravem la imatge, el so, la veu i li fem arribar a la Marina. La Marina s’ho mira, s’ho escolta, tria, talla, enganxa toca i retoca, ens convoca i ens ho presenta. De totes les vivències apareix un relat, sense paraules, del que tots els nens i nenes per separat han viscut i que ara, de forma màgica i quasi irreal forma part d’un tot, és el Curtmetratge Atmosfera.

El fruit d’un procés creador que els infants han viscut amb passió, la que ens va encomanar la Marina en fer-nos aquest oferiment per treballar conjuntament. Aquest no hagués estat possible sense l’entusiasme de cadascú i cadascuna d’elles per deixar-se endur per la màgia de la vessant artística.

Gràcies a tots i totes!

Julen, Cayetano, Sara, Alma, Erick, Aitor, Jamaica, Noah, Eydan, Karlo, Anuk, Nayra, Nayeli, Inés, Anhel, Emma, Lola, Ingo, Ariadna, Dylan, Rubí, Samira, Julen, Ianis, Nil F, Jesé, Maya, Aurora, Ainhoa, Ainara, Jaden, Maria, Gerard, Edu, Nil R, Ekaitz, Merlin, Aleix, Dylan, Pau, Lorena, Israel, Ariadna, Jan, Iker, Uriel, Aleix, Marius, Maverick, Aloma, Antonio, Sophia, Alejandro.