3 d’octubre, vaga general.

El claustre de l’escola Teresa Godes i Domènech, reunit en claustre extraordinari el 2 d’octubre manifesta que:

Demà 3 d’octubre hi ha convocada una vaga general convocada per sindicats i entitats de Catalunya. Tots els mestres d’aquest claustre secundaran la vaga, excepte els tres mestres (1 membre de l’equip directiu i dos mestres) que cobriran els serveis mínims obligats per la Generalitat.

Com a Claustre condemnem els incidents d’ahir i exigim als nostres dirigents polítics que busquin solucions dialogades. L’escola fa temps que participa a la campanya  Desmilitaritzem l’educació que es fa a tota Catalunya, el seu lema «les armes no eduquen, les armes maten» el podeu trobar a l’entrada de l’edifici central de la nostra escola. És objectiu de l’escola el treball, el debat i la transmissió dels valors on la violència mai no és la solució dels problemes, sinó que n’és una de les fonts.

La repressió tan brutal i les imatges tan horroroses dels cossos policials estatals contra una societat catalana completament pacífica, que l’únic que volia era defensar un dret tan bàsic com el dret a decidir el seu futur, ens porten a la necessitat de respondre-hi com a treballadors i treballadores amb un dels instruments més preuats que tenim: la VAGA.

Les actuacions d’ahir són més greus perquè moltes d’elles es van produir en escoles i instituts, llocs on s’ensenya democràcia, a ser ciutadà, drets i pau.

Sempre hem treballat a les nostres escoles partint del principi que amb violència no se solucionen els conflictes. Per tant, coherents amb aquest principi i vista la barbàrie dels cossos policials estatals, ens acollim al nostre dret de fer vaga. L’alumnat, la societat, la resta de l’Estat, Europa i el món sencer ha de ser testimoni que no ens quedarem callats i acceptarem com guanya la força davant la raó.

El claustre de l’escola Teresa Godes i Domènech

2 d’octubre de 2017, El Montmell