Dia mundial de la ràdio – 100 anys explicant històries

Estimades famílies,

Avui celebrem el Dia mundial de la ràdio. Aquest any se celebren 100 anys de la primera retransmissió radiofònica a Catalunya. El Centre de Recursos Pedagògics de la Selva 2, que té la seva seu a Blanes molt a prop de la nostra escola ha participat en una activitat col·laborativa amb altres CRPs i escoles de Catalunya.

A l’escola Pinya de Rosa, quan vàrem rebre l’encàrrec de col·laborar-hi, ens hi vàrem tirar de cap. Fa pocs dies, unes alumnes de sisè de l’escola van anar personalment al CRP a gravar un petit podcast sobre l’himne de l’escola. Aquest podcast el podeu trobar en aquest enllaç. que us durà al llistat de tots els podcasts elaborada pel CRP.

I si voleu escoltar el nostre, el podeu trobar també aquí: himne del Pinya.

Esperem que gaudiu molt d’aquesta gravació, i us recordem que en aquesta mateixa web podeu trobar el nostre propi Podcast, l’InfoPinya, a l’apartat de projectes del nostre menú.

Felicitem a la ràdio pel seu centenari, i esperem gaudir d’aquest mitjà durant molts anys més!

Escola Pinya de Rosa.

 

Llibres editats al Pinya!

Estimades famílies!

Hem actualitzat la nostra pàgina de Llibres editats al Pinya.

Ja fa algun temps que a la biblioteca vàrem encetar el projecte de l’hora del conte. Aquesta activitat la fem cada divendres a l’hora del pati i està oberta als diferents grups que vulguin anar a escoltar un conte de veu d’algun mestre. Aquest any, no obstant, hem fet un pas endavant. Els nens de sisè han elaborat, escrit i editat uns contes en anglès que estan explicant els divendres als més petits de l’escola.

A través d’aquesta pàgina us compartim els contes perquè també en pogueu gaudir.

Només heu de seguir aquest enllaç i clicar sobre cada portada per poder llegir el conte. Esperem que en gaudiu molt! Enjoy the reading!!!

Aprofitem per enviar-vos una forta abraçada.

Escola Pinya de Rosa.

La Marató ja és aquí!

Estimades famílies,

Com bé sabeu, l’escola participa any rere any en La Marató de TV3. Aquest any no podíem ser menys i, a més de l’urna on anem dipositant les vostres col·laboracions a través del sobre que es van entregar als vostres fills i filles, també s’ha programat una sessió divulgativa adreçada a totes les famílies de l’escola. Aquesta xerrada es durà a terme aquest dijous dia 14 a les 15.15h al gimnàs de l’escola per part d’especialistes que la mateixa organització de la Marató, ens ofereix.

Us convidem a tots i totes a assistir-hi. De ben segur que serà una sessió molt interessant!

Aprofitem per enviar-vos una forta abraçada!

Escola Pinya de Rosa

Etwinning

Estimades famílies,

Avui us presentem un projecte que realitzem des de fa alguns cursos a la nostra escola.

Aquest curs 22-23 hem participat en un projecte eTwinning anomenat “Pen-pal to E-pal: International friendship” on hem conegut nens i nenes de Turquia, Polònia, Sèrbia, Eslovàquia, Àustria i Itàlia. 

Vàrem començar escrivint-nos una carta on ens presentàvem i alguns d’ ells fins i tot ens varen enviar fotografies de les seves famílies! Després de la carta vam començar a escriure emails, la part que més il·lusió feia era quan rebíem notícies seves  i les podíem llegir.

Fa poc vam poder fer una videotrucada, cada alumne presenta el seu poble i país en un power point on explicava les seves religions, costums, monuments, etc…

De part dels alumnes de 6è pensem que aquest projecte ha sigut molt divertit i una manera d’aprendre dels altres països d’Europa i al mateix temps practicar la llengua estrangera.

A continuació teniu un enllaç a una entrevista que ens van fer respecte d’aquest projecte a l’escola:

https://open.spotify.com/episode/29xSl4i631T6tGXPPVyquO?si=f0897e8dcd434ab2

Una manera molt bonica de fer Pinya amb la resta del món!

Bones pràctiques al Pinya!

Estimades famílies,

Us adjuntem l’enllaç d’una activitat que hem dut a terme al nostre centre i que acaba de ser publicada al web d’Usos Lingüístics de la Generalitat de Catalunya, sobre l’ús de la llengua catalana a les reunions i entrevistes amb les famílies.

Seguim innovant, seguim endavamt, seguim fent Pinya!

https://projectes.xtec.cat/usdelallengua/general/el-catala-a-les-reunions-i-entrevistes-amb-les-families/

Escola Pinya de Rosa

Concurs de lectura en veu alta

Estimades famílies,

Com cada curs, l’escola Pinya de Rosa ha participat en el Certamen de lectura en veu alta que ha tingut lloc al teatre de Blanes. Els nostres representants han fet un molt bon paper i en nom de l’escola els felicitem per haver-s’ho preparat molt i molt bé!

A continuació us deixem el diploma que han atorgat a l’escola en reconeixement a la nostra participació en aquest Certamen.

Continueu gaudint de la lectura i de la màgia dels llibres!

Escola Pinya de Rosa