L’escola Pinya de Rosa segueix evolucionant!

Estimades famílies,

Avui us presentem dues novetats a l’escola de les que estem molt orgullosos. El centre estrena nova biblioteca, molt més ergonòmica i moderna, amb mobiliari nou i grades perquè els alumnes puguin tenir un espai més diàfan per seure i trobar el seu lloc per poder gaudir dels llibres. D’altra banda, l’escola també ha creat una nova aula, l’aula d’art i robòtica. Aquesta aula ocupa l’espai que abans ocupava la sala de mestres, que ara es combinarà amb l’aula d’acollida. S’han comprat armaris nous amb clau, per poder-hi guardar tot el material de què disposem, així com de taules i cadires noves per poder treballar insitu no només amb el material de robòtica sinó amb l’equipament 3D que ens ha arribat aquest curs.

Aquestes novetats són fruit del treball en xarxa entre l’AMPA (de la que recordeu, famílies, en sou part fonamental i sense la vostra aportació ara mateix la biblioteca no lluiria així) i l’escola, que ha adquirit i instal·lat el mobiliari de l’aula d’art i robòtica.

Avui, més que mai, el lema “tots junts fem pinya” ens fa més grans, i us volem agrair cada un dels granets de sorra que aporteu per tal que els vostres fills i filles tinguin, cada any més, una escola més nova, més actual, més moderna.

Aprofitem per enviar-vos una fortíssima abraçada.

Escola Pinya de Rosa

 

 

Dia de la Pau

Estimades famílies,

El passat divendres l’escola va celebrar, un any més, el Dia de la Pau.

Aquest any, cada curs tenia una part d’un cor on els alumnes van escriure frases boniques sobre la pau. Després, es van unir les parts i cada cicle va penjar el seu cor a la porta d’entrada a l’escola. Finalment, tots ens vàrem reunir a la pista esportiva per llegir el manifest i cantar el Swing de la Pau i, plegats, vàrem jugar una estona.

Us volem compartir el manifest dels nostres alumnes de sisè. Esperem que us agradi!

Manifest pel Dia de la Pau

Avui, 30 de gener, celebrem a l’escola el Dia de la Pau i la No-violència, un dia molt especial per recordar que la pau no és només l’absència de guerra, sinó una manera de viure, de pensar i de tractar els altres.

Aquest dia se celebra arreu del món en record de Mahatma Gandhi, un líder que va defensar la pau i la justícia sense utilitzar mai la violència, i que va ser assassinat un 30 de gener de l’any 1948. Per això, avui volem aturar-nos un moment i reflexionar sobre el món en què vivim.

Al nostre planeta encara hi ha guerres, conflictes i grans desigualtats. Hi ha països on moltes persones no tenen menjar suficient, ni aigua potable, ni accés a l’educació o a una vida digna. Però els qui més pateixen aquestes situacions són sovint els infants: nens i nenes que viuen envoltats de violència, que han de fugir de casa seva, que no poden anar a l’escola i que no tenen els recursos necessaris per créixer feliços i segurs.

És injust que, mentre alguns tenim tot el que necessitem, altres infants hagin de viure amb por, tristesa o manca d’oportunitats. Per això, el Dia de la Pau ens recorda la importància de ser solidaris, d’ajudar, de respectar les diferències i de defensar els drets de totes les persones.

La finalitat d’aquest dia és aprendre que la pau comença en les petites accions del dia a dia: quan escoltem els altres, quan resolem els conflictes parlant, quan rebutgem la violència, el bullying i qualsevol forma de discriminació. La pau comença a l’escola, a casa i en cadascun de nosaltres.

Avui ens comprometem a ser persones que construeixen pau, amb paraules, amb gestos i amb actituds, perquè un món millor és possible si tots hi posem el nostre granet de sorra.

Com va dir Mahatma Gandhi:
“No hi ha camí cap a la pau, la pau és el camí.

Feliç Dia de la Pau!

Escola Pinya de Rosa

100 anys explicant històries

Ahir, aprofitant que era el Dia Mundial de la Ràdio, l’escola va col·laborar amb el Centre de Recursos Pedagògics de la Selva 2, amb qui compartim sempre projectes molt interessants amb “100 anys explicant històries”, un podcast de ràdio conjunt amb altres escoles de Catalunya on cada escola explicava una llegenda o història arrelada al nostre territori.

La nostra escola va presentar “La llegenda de Sant Bonós i Sant Maximià”. El podcast el vàrem enregistrar a l’escola amb nens i nenes de tercer i quart i de l’Aula d’acollida de l’escola.

Us deixem l’áudio perquè també el pogueu gaudir!

Aprofitem per enviar-vos una forta abraçada!

Escola Pinya de Rosa

 

De Blanes al món: en clau de rus

Estimades famílies,

El Centre de Recursos Pedagògics de la Selva II (de Blanes) duu a terme un projecte de ràdio en el qual l’escola Pinya de Rosa hi ha anat participant al llarg del curs. De fet, ja heu pogut escoltar també el podcast que es va fer sobre la Font Gòtica i que vàrem penjar en aquest mateix web.

Ara us passem l’enllaç d’un podcast anomenat “De Blanes al món: en clau de rus” on els nostres alumnes participants a l’aula d’acollida han pogut interactuar i preparar un text per retransmetre’l per ràdio.

Podeu trobar aquest podcast a: De Blanes al món

I si disposeu de l’aplicació Spotify, també ho trobareu a: En clau de rus

Des de l’escola Pinya de Rosa, fem un fort aplaudiment a aquests alumnes per una feina tan ben feta!

Aprofitem per enviar-vos una forta abraçada.

Escola Pinya de Rosa

Concurs de lectura en veu alta

Estimades famílies,

El passat divendres dia 15 de març, vam assistir a la fase final del Concurs de lectura en veu alta celebrat al Teatre de Blanes. Un any més, l’escola ha participat en aquest certamen, amb l’objectiu de fomentar, una mica més, el plaer de la lectura entre els nostres alumnes.

Des d’aquí volem felicitar a la Naia González, la Nahia Recio i el Klejton Palushani per l’excel·lent lectura durant tot el certamen!

Aprofitem per enviar-vos una forta abraçada!

Escola Pinya de Rosa