PROPOSTES PER INFANTIL (1)

PROPOSTES D’ACTIVITATS PER TREBALLAR LA SETMANA DEL 16 AL 20 DE MARÇ DES DE CASA

*Les activitats són recomanacions i en cap cas seran avaluables, doncs el confinament és un període on s’ha cancel·lat tota activitat lectiva.

REPTE SETMANAL: Decoreu i guarniu les finestres-balcons de casa vostra. Com per exemple, fent un cartell de TOT ANIRÀ BÉ.  Així casa vostra lluirà diferent i més alegre.

PSICOMOTRICITAT: Podeu fer una mica de ioga amb aquesta web.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLBal9AttAE0trW71zxDCcoo4mA0Si5B_n

I sobretot parleu de la situació actual, del famós covid-19, per a que ells entenguin el perquè estan a casa confinats i no poden anar  a l’escola. És la nostra realitat i l’han de conèixer.

P3:

Us proposem aquest seguit d’activitats que són les rutines que fem cada matí a l’escola i en ajuden a organitzar el dia. 

  • Escoltar la cançó del BON DIA! de la Dàmaris Gelabert, https://youtu.be/BF7w-xJUlwMEn (enllaç de la cançó).

  • L’activitat de passar llista no la podeu fer tal i com la fem a l’escola, però podeu fer un llistat dels noms del nens/es de la classe i intentar endevinar de qui és aquell nom, tot fixant-se amb la lletra que comença. (Podeu posar la inicial amb un altre color perquè ells la identifiquin).

  • Mirar el temps cada dia amb  a la cançó del PASTORET D’ON VENS. https://youtu.be/9T9LsTxYbcw (enllaç de la cançó). També podeu anar enregistrant amb dibuixos o dibuixat pels infants, el temps que fa cada dia en un calendari. Al Pinterest trobareu molts dibuixos.  

  • Escoltar la cançó del dies de la setmana de la Dàmaris Gelabert, https://youtu.be/4atoVE3t-yo (enllaç de la cançó). Taxar, encerclar o pintar en el calendari el dia que és, i anotar el dia en un paper, pissarra… i mirar quines lletres hi ha, quines té al seu  nom o cognom o bé al nom d’un company/a de la classe, fins i tot si n’hi ha alguna dels noms dels pares, mares, germans/es, padrins/es i fins i tot buscar algun objecte que comenci amb aquella lletra. Al pinterest podeu trobar cartells amb els dies de la setmana.  

P4: 

Us proposem aquesta setmana unes activitats de  llengua, de matemàtiques i de projecte d’aula.

LECTOESCRIPTURA:

  • Treball d’un conte: Lectura compartida d’aquest. Lectura de les imatges del conte per treballar tota la part d’expressió oral. Comprensió oral del conte a partir de preguntes. Fer un dibuix o escriure de manera espontània, d’allò que més els hagi agradat. Abans de llegir el conte, podeu activar la seva imaginació, a partir de la portada i contraportada del conte, fent hipòtesis d’allò que passarà. Un cop acabat el conte us podeu disfressar, maquillar, i realitzar un petit teatre, o fent unes titelles amb mitjons vells i reproduir el conte.

Ah!!! Volem fotos!! I a la tornada les compartirem!!

MATEMÀTIQUES

  • Recta numèrica de l’1 al 6: Escriure la recta numèrica. La podeu treballar amb oueres i pedres o pilotes de pin pon, d’aquesta manera tindran que ordenar els diferents nombres. Podeu posar més dificultat traient boles aleatòries, per exemple, 1-..,3-..,.5… . , llavors ells hauran de col·locar les boles amb el nombre 2,4,6.

  • Càlcul mental. A partir de preguntes, de manera oral treballarem les operacions matemàtiques d’afegir i treure. 

    • Per exemple: – Si tens 3 caramels i t’agafo 2 quants et queden?

    • Si tens 1 cotxe, i el pare pel cumple et regala 2 cotxes més, quants tens ara?.

PROJECTE: Els pirates

Us animem a treballar mapes a partir de l’app del Google Earth, així com diferents maneres d’arribar a països, establint diferents rutes, per tal de treballar de manera lúdica l’orientació. Així a la tornada ens trobarem uns veritables pirates aventurers.

P5

Us proposem aquesta setmana unes activitats de  llengua, de matemàtiques i de projecte d’aula.

LECTOESCRIPTURA:

  • Una estona diària a la lectura ( cada infant al seu nivell i acompanyat d’un adult).

  • Escriptura espontània i dirigida : fent una llista , escrivint missatges, carta. un petit conte, frases curtes… Podeu agafar idees de la web de l’escola, a l’apartat Deures P5  hi ha un seguit de recursos per treballar-ho.

MATEMÀTIQUES:

  • Recta numèrica de l’1 al 10: Jocs amb nombres de l’1 al 10. ( ordenar-los, jugar a descobrir quin falta en una tira numèrica, compte endarrere, comptar…

  • Fer sèries  de tres elements amb  materials que tingueu a casa.

  • Càlcul mental: fer preguntes de forma oral, perquè els infants treballin operacions matemàtiques d’afegir i treure. (exemple: Si tens cinc caramels i en dones tres, quants caramels et queden?)

PROJECTE D’AULA: Els planetes.

–  Cerca informació o vídeos dels planetes per internet i contesta a les següents preguntes:

  • Quins són els planetes? 

  • Quants n’hi ha ?

  • Són tots de la mateixa mida ?

  • I els seus colors?

  • Quin és el seu ordre respecte  l’aproximació al sol?

Fes un dibuix, o un mural o  una maqueta on deixaràs plasmada la resposta. ( amb el material que tinguis a l’abast a casa.)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>