ERASMUS + KA229: “LEARNING IS INTERESTING AND FUN”
1. INTRODUCCIÓ:
Des de l’any 2018, l’escola Parc del Saladar forma part d’un projecte Erasmus + KA229, promogut per la Comissió Europea. Els països que en formen part són: Estònia, França, Grècia, Turquia i la nostra escola.
Principalment el projecte està enfocat als mestres amb l’objectiu de compartir experiències amb els altres països al voltant de la robòtica, l’ús de les apps i de diferents recursos online per poder ser utilitzats pels alumnes i pels propis mestres.
El projecte es desenvolupa des del 2018 al 2020, on durant aquest període de temps, es faran cinc trobades presencials a les diferents escoles dels països socis per poder compartir experiències.
2. OBJECTIUS PRINCIPALS DEL PROJECTE:
- Millorar les habilitats digitals i tecnològiques de professors i nens. Mitjançant diferents dispositius intel·ligents: robots educatius, equipament TIC i desenvolupar habilitats per treballar en equip.
- Millorar els coneixements i habilitats de professors i nens sobre l’ús d’aplicacions i la creació de materials i jocs amb diferents entorns d’Internet.
- Aprendre jugant.
- Involucrar la tecnologia en activitats d’aprenentatge quotidianes.
- Desenvolupar habilitats i iniciatives socials i de pensament, aprenentatge, socials i emprenedoria.
- Continuar desenvolupant el rol actiu de l’alumne en les activitats, on ells mateixos exploren, experimenten, actuen i aprenent.
- Dissenyar una actitud positiva cap a l’aprenentatge.
3. PRIMERA TROBADA: ESTÒNIA – GENER 2019
En aquesta trobada hem visitat l’escola Tallinna Suitsupääsupesa Lasteaed a la ciutat de Tallin.
3.1 SMART WEEK 1:
3.2 WORKSHOP:
4. SEGONA TROBADA: TURQUIA – MAIG 2019
En aquesta trobada hem visitat l’escola Yil Ahmet Kesoglu Prymary School a la ciutat de Alanya.
4.1 SMART WEEK 2:
4.2 WORKSHOP:
5. TERCERA TROBADA: FRANÇA – NOVEMBRE 2019
En aquesta trobada hem visitat l’escola Ecole maternelle Tordo del poble Tourrette Levens, Niça.
5.1 SMART WEEK 3:
5.2 WORKSHOP:
Degut a la pandèmia mundial per virus SARS-COVID 2 es van anul·lar els viatges a l’estranger, per tant el projecte va continuar sent Virtual.
6. QUARTA TROBADA: ESPANYA i GRECIA- FEBRER 2021
En aquesta trobada virtual vam mostrar als altres països socis la nostra escola, PARC DEL SALADAR i també es va fer la presentació de l’escola de Grècia.
6.1 PRESENTACIÓ ESCOLA:
6.2 SMART WEEK 4-5:
6.3 WORKSHOP:
7. RESULTATS CONJUNTS
7.1 WEBPAGE DEL PROJECTE
Web creada a partir de tots els materials compartits al llarg de totes les trobades:
7.2 BEE-BOT STORY BOOK
S’ha creat un conte per poder explicar als alumnes la cultura dels països que han format part del projecte a partir d’un Bee-bot
Escola Parc del Saladar – Curs 2020/2021