FAIG: Projecte Fent per Aprendre Imaginant Globalment

El curs  2022-23 la nostra escola va formar part de les 35 escoles pilot del projecte FAIG. L’escola participarà en aquest projecte durant els propers 4 cursos.

Aquest programa FAIG, que lidera el CESIRE (Centre de recursos pedagògics específics de suport a la innovació i la recerca educativa) , compta amb els fons europeus (MRR) i pretén impulsar canvis profunds en el sistema, on la tecnologia al servei de l’educació posi el focus en les persones i les col·laboracions amb la comunitat.

El programa FAIG és una oportunitat per crear entorns d’aprenentatge amb sentit, on posar l’alumnat al centre, sentint la seva veu per a crear un món millor on viure i conviure. Els objectius del programa FAIG són:

• Aprofundir i consolidar el treball per projectes al centre com a línia d’escola.
  • Vincular els projectes de treball amb els desafiaments socials de les persones i el planeta, perquè esdevinguin Projectes d’Aprenentatge amb Sentit per a l’alumnat.
  • Integrar el “maker” i les possibilitats creatives de la fabricació digital en els Projectes d’Aprenentatge amb Sentit.

La nostra escola forma part de l’Itinerari 1 amb una durada de 3 cursos i un darrer curs d’acompanyament a la consolidació (2023-2027). Al llarg d’aquest itinerari rebrem l’assessorament de la Zulema Josa, tècnica del Cesire, que serà l’encarregada d’acompanyar el Claustre i l’equip motor durant aquests anys.

El programa FAIG implica:

• La creació d’un espai “maker” (anomenat FAIGLab) obert a la comunitat educativa.
  • L’acompanyament i formació pedagògica necessària per a consolidar l’aprenentatge per projectes des d’un enfocament globalitzat com a línia pedagògica de centre.
  • La realització de projectes interdisciplinaris que connectin l’alumnat amb problemes socialment rellevants, perquè esdevinguin projectes d’aprenentatge amb sentit.
  • La capacitació tecnològica necessària per a integrar el “maker” i les possibilitats creatives de la fabricació digital en els projectes d’aprenentatge amb sentit, possibilitant que l’alumnat doni respostes innovadores a les necessitats de l’entorn.
  • La col·laboració amb agents externs capdavanters en la recerca i la creació de solucions davant els desafiaments socials actuals i reptes de futur.
  • La participació activa en la xarxa de centres FAIG de Catalunya.
  • La creació d’una comunitat activa d’aprenentatge al voltant del FAIGLab que possibiliti la seva obertura a l’entorn.

Al llarg de tot el curs, tot el claustre hem rebut formació i fet dinàmiques que ens han ajudat a reflexionar per millorar en la nostra pràctica sobre l’aprenentatge per projectes:

La nostra escola forma part de la Xarxa 44 de centres FAIG juntament amb les escoles Tonucci i Parc de l’Aigua, de Lleida.