La menstruació, un procés natural.

La menstruació ja no és un tabú!

A l’hora d’àmbit 1, els i les alumnes de 5èB van tenir l’oportunitat de participar en un taller molt especial sobre la menstruació, impartit per estudiants de la universitat.

El taller, organitzat amb l’objectiu de normalitzar el cicle menstrual i brindar informació precisa als nens i nenes, es va desenvolupar de manera dinàmica i divertida a través de quatre estacions:

1. Absorció de la regla: En aquesta estació, els alumnes van aprendre sobre els diferents productes d’higiene menstrual disponibles, com ara compreses, tampons i copes menstruals i la relativa absorció de cadascun.

2. Materials de la regla: En aquesta segona estació, els nens i nenes van poder observar i manipular diferents materials relacionats amb la menstruació, com ara tovalloles sanitàries, tampons, copes menstruals i roba interior absorbent. Se’ls va explicar com de quin material està fabricat i com utilitzar cadascun d’ells de forma correcta i segura.

3. Ninot amb les parts del cos: A través d’un ninot amb les parts del cos, els i les alumnes van poder identificar els diferents òrgans i conèixer la posició correcta de cadascun d’ells. A més, van aprendre la diferència entre l’aparell reproductor masculí i femení.

4. Els colors de la regla i el seu significat: En aquesta darrera estació, els infants van descobrir que el flux menstrual pot tenir diferents colors i que això és normal. Se’ls va explicar que el color de la regla pot ser un indicador de la salut menstrual. També van poder experimentar mitjançant color alimentari, la fabricació dels colors de la menstruació.

El taller va ser un èxit rotund. L’alumnat va participar activament a totes les estacions i va mostrar gran interès per aprendre.

Imatges.