Ha arribat el Tió!

Dilluns 13 de desembre va arribar el Tió a l’escola. Els nens i nenes d’Educació Infantil se’l van trobar a la seva entrada. Era un Tió molt petit, però de tan menjar que li han donat al llarg de la setmana, s’ha tornat grassonet. Porta una barretina vermella i negre, i està tapat amb una manta. Va creixent molt ràpid, tot preparant-se per cagar ben aviat!

Decorem el Nadal!

La comissió de decoració d’espais de treball comunitari que es fa el divendres a la tarda es va dedicar, al llarg d’unes quantes setmanes, a encarregar a tots els cicles de l’escola uns treballs manuals per decorar el centre amb motius nadalencs.

Algunes de les tasques que van pensar, encarregar, i després, penjar per decorar, són:

• Boles i estrelles de Nadal. Les van fer educació infantil pintant amb ceres de tots colors.
  • Un arbre a l’entrada de l’escola ben vistós. Vam folrar un cartró molt gran en forma de piràmide, que hem anat teixint amb xarxa verda.
  • Desitjos de Nadal amb un arbres de cartró. S’acabaran de fer els dia de la festa de Nadal de l’AFA.

Tothom hi ha aportat una mica en aquesta ambientació tan bonica!

ELS NENS DE CICLE INICIAL VAN AL TEATRE

El dia 2 de desembre, els nens i nenes de 1r i 2n van anar a veure “Les Croquetes Oblidades” al teatre Cirviànum. Va ser una obra molt emocionant que els va despertar sentiments sobre els records.

La obra narrava  la història d’una nena que es deia Pepa, que havía perdut a la seva àvia que feia unes croquetes boníssimes. Però la Pepa no recordava la recepta de les croquetes i la seva mare no les feia tan bones. La  Pepa va canviar d’escola, casa i amics.

Les seves noves amigues, la van ajudar a buscar la recepta de les croquetes i la Pepa finalment va estar  molt contenta.

Els alumnes de Cicle Inicial els va agradar molt aquesta obra de teatre.

Les croquetes oblidades - Teatre Auditori de Granollers - Teatro Barcelona

Videoconferència amb la Vall Verda

Ahir, dia 9 de desembre, els alumnes de cicle inicial (1r i 2n) van fer una videoconferència amb l’Aleix Terrés, membre del grup de la Vall Verda, una associació que es dedica a netejar i tenir cura del nostre entorn. Els va explicar quines són les seves tasques per mantenir la Vall del Ges neta i verda. Un cop al mes es troben i van a netejar de forma totalment voluntària. Hi estem tots convidats. També els va explicar anècdotes com que s’han trobat ampolles de vidre, molts plàstics, una nevera i una rentadora al Puig de les Tres Creus! Ja ho veieu, a l’escola Vall del Ges, des de ben petits prenem consciència de cuidar el nostre entorn i contruibuïm en la seva millora. Una gran lliçó!

SORTIDA DE TARDOR

El dijous 18 de novembre els alumnes d’Educació  Infantil van fer la sortida de tardor. Els nens i nenes de P3 van caminar molt fins a la vora del riu, però van tornar al migdia. Els de P5 i P4 van caminar fins a la zona esportiva on hi van esmorzar i dinar.

Durant la sortida tots els alumnes van poder observar els arbres, fulles, ocells…, un veritable paisatge de tardor. A la tarda els nens i nenes de P5 i P4 van arribar molt cansats però contents d’haver fet l’excursió.

Acaba la setmana de la Música

Dilluns 22 de novembre va començar la setmana de la música, perquè era el dia de Santa Cecília. Tot i això, el divendres abans ja vam fer una primera activitat amb en Jordi Viñolas, d’Uniso.

Al llarg de la setmana hem fet moltes activitats. Els nens i les nenes que saben tocar instruments, han fet un tastet musical al pavelló per a tots els cicles durant tres dies. També ens han presentat diferents instruments: la viola, la flauta travessera, la guitarra, l’ukelele, el guitalele i el piano. A les tardes, hem fet petits concerts per a les famílies. I finalment, avui al matí hem fet el tancament de la setmana de la música amb un concert de tots els alumnes de l’escola al pati. Cada grup portava un complement molt divertit d’acord amb la seva cançó. Per últim, hem ballat tots junts la cançó d’Oques grasses, la qual hem anat assajant al llarg de tota la setmana.

Experiment de la depuradora

El dilluns 8 de novembre la Comissió d’Escola Verda va proposar a tots els cursos de l’escola de fer un experiment d’una depuradora per netejar l’aigua bruta perquè aquest curs el nostre projecte transversal és “Cuidem la terra”.

La comissió ens va proporcionar tots els materials i els alumnes van poder comprovar de manera molt senzilla quin és el procés d’una depuradora.

XERRADA DE SEXUALITAT PER CICLE SUPERIOR

Dimarts 16 de novembre de 2021 va venir a l’escola Vall del Ges la sexòloga Elena Crespi a explicar-nos i aclarir-nos dubtes sobre la sexualitat i la menstruació. Els participants de la xerrada vam ser els alumnes de 5è i 6è, ja que som els més grans de l’escola i ens hem d’anar informant sobre els canvis que ens esperen aviat.

L’Elena ens ho va ensenyar molt bé i hem après moltes coses noves. Tot i això, ens han sortit noves preguntes que anirem responent al llarg del curs.