ESMORZEM FRUITA

Al llarg d’aquesta setmana per esmorzar menjarem fruita:

DIMARTS: pera

DIMECRES: cirerol

DIJOUS: mandarina

DIVENDRES: poma

ENTREVISTES FAMÍLIES

Del 14 al 25 de gener les famílies mantindreu una  entrevista amb la tutora del curs del vostre fill/a.

Regals dels Reis d’Orient

Aquest dimarts, el 1r dia d’escola després de les vacances de Nadal, els nens i nenes d’ Ed. Infantil han tingut una bona sorpresa: regals a l’aula de psico i fins i tot una mica de carbó! Quina il·lusió! Els Reis d’Orient han passat per la nostra escola!!

El tió a Ed. Infantil

Després d’alimentar-lo aquests dies, ens ha cagat el tió! Li hem cantat cançons de Nadal i l’hem abrigat ben bé. Hem picat amb el bastó i n’han sortit molts regals!!

Sortida a Can Ribas

Can Ribas de Montbui és la casa que vam visitar a Bigues i Riells el dia 20 de novembre. Vam veure el procés d’elaboració de l’oli, des de les oliveres fins a l’obtenció de l’oli.

Cantada de Nadales

Un any més, celebrem la cantada de nadales a la Plaça de la Sardana. Juntament amb l’Escola Bressol Blancaneus, hem cantat unes quantes nadales per preparar les festes que estan a punt d’arribar.

Estratègies metodològiques per aprendre les matemàtiques…

El dimecres dia 14 de novembre, les mestres de cicle inicial i cicle mitjà, van fer una reunió amb els pares per explicar i presentar materials, noves metodologies i estratègies matemàtiques. La reunió va ser un èxit, ja que els nous materials i les noves estratègies van ser molt atractives a l ‘hora de manipular-les i posar-les a la pràctica.
Un nou camí per estimular i aprendre matemàtiques des de un punt de vista més manipulatiu i amb l’objectiu d’entendre el perquè de moltes operacions utilitzant com a base la descomposició del número 10. Materials com: els reglets, rekenreks, ten frames, cuc de boles, rutines diàries… tot un ventall d’opcions materials per acompanyar a l’alumne durant el seu procés d’aprenentatge.

NOU CONSISTORI INFANTIL

El passat divendres dia 9 de novembre, a la classe de 6è es va constituir el nou CONSISTORI INFANTIL. Els candidats/es van ser: Berta Fuster, Mennana El Fanichi i Nerea Martínez.

El Consistori infantil, és com un projecte per arreglar els parcs infantils, carrers… i també consisteix en assistir a plens i reunions amb altres membres de consistoris d’altres escoles per posar en comú aspectes treballats i prendre decisions més oportunes entorn el projecte d’enguany.

Us han informat els reporters de 6è: Noa, Yassine, Nerea, Yousra, Mennana, Berta, Izan, Josep i Kílian.

CELEBREM LA CASTANYADA

Els alumnes de l’escola Vall del Ges el passat 31 de novembre vam celebrar la tradicional festa de la castanyada. Tot i que la pluja també ens va acompanyar durant tot el dia, tots els alumnes per cursos vam participar en la decoració de tot tipus de fruites de temporada, com ara castanyes, carbasses… totes elles decorades segons la tendència artística d’un pintor concret. Seguidament, per cursos les anàvem enganxant en una lletra gegant que deia: TARDOR.  Va quedar fantàstic! Mireu que “xules”… Per acabar cada cicle va ballar una dansa relacionada amb la tardor i llavors tots i totes a l’aula a menjar les castanyes!!!

JUBILACIÓ DE LA TERESA

Avui a més a més de celebrar la Castanyada hem tingut un esdeveniment molt especial: la jubilació de la Teresa Viñolas. Li hem regalat un mapamundi i tots els alumnes i mestres de l’escola li hem desitjat que sigui molt feliç en aquesta nova etapa o viatge que comença. Moltes gràcies Teresa per aquests 35 anys compartits a la nostra escola Vall del Ges!! Molta sort!!

Setmana Bio 2018

Des del dissabte 20 d’octubre al diumenge 28 d’octubre es celebra la Setmana Bio per l’alimentació ecològica. Es realitzen tot un conjunt d’activitats per tot el territori català, amb l’objectiu  de promocionar i donar a conèixer la producció i alimentació ecològiques entre la població.

El programa d’activitats és molt variat i es pot mirar per comarques.  Cliqueu al dibuix i veure quina pila de propostes i moltes de gratuïtes!

Setmana de la Mobilitat Sostenible

El planeta màgic ens anuncia que aquesta setmana és la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible. Els alumnes de 6è de la nostra escola han participat en una bicicletada on hi havia els alumnes de 6è de les escoles de Torelló.

Comencem el curs de segon!

Com que ens hem fet molt molt grans i ja hem tornat de les vacances d’estiu, hem volgut fer una notícia a la web de la nostra escola.

Volem aprendre moltes coses, llegir contes i textos, comptar, fer projectes, fer activitats d’educació física, jocs, sortir al pati, pintar, anar a la piscina, fer experiments, parlar anglès, celebrar els aniversaris, fer música, anar d’excursió, fer treballs plàstics, quedar-nos a dinar i un munt de coses més.

Alumnes de 2n

La Dolors es jubila!

Avui al matí tots els alumnes de l’escola des de P-3 a 6è junt amb les mestres ens hem trobat al pavelló per fer un comiat sorpresa a la Dolors, ja que aquest és el seu últim curs de mestra després de 30 anys de dedicació a l’escola. Li hem volgut agrair tots aquests anys i li hem regalat un hort urbà ple de sols, marietes, flors, ocells i notes musicals, així com li hem dedicat una cançó cada curs. Ha sigut molt emotiu!

La Dolors ens ha escrit aquestes paraules: “Moltes gràcies a tota l’Escola Vall del Ges per tots aquests anys treballats amb vosaltres. Que no falti mai una cançó per a cada moment de la vida! Endavant”

Comiat de 6è i sopar de fi de curs

El divendres 15 de juny vam acomiadar els alumnes de 6è fent-los l’entrega d’una orla i també una samarreta. Tot seguit la Coral Pluja de Notes ens va oferir unes cançons i les van dedicar als de 6è. A continuació els nens i nenes des de P-3 a 6è van fer uns balls per tots els altres i per les famílies. I finalment hi va haver el sopar amb molta assistència. Va ser una vetllada fantàstica!