Racons P5

Benvolgudes famílies,

El treball per racons permet donar resposta a les diferències, interessos i ritmes d’aprenentatge de cada nen i nena. L’objectiu, és treballar continguts específics de diferents àrees de manera lúdica i autònoma.

És una metodologia que consisteix a organitzar l’aula en diversos espais on els alumnes, distribuïts en petits grups, realitzen activitats simultànies de manera autònoma. El/la mestre/a actua com a guia i l’alumne/a participa activament en el seu aprenentatge i adquireix responsabilitats.

Les propostes que hem preparat es classifiquen en quatre racons que hem portat a terme en cada sessió i, segons les setmanes aquests han estat de: llengua, matemàtiques, manipulatiu, grafomotricitat i construccions o simbòlic.

Racó de llengua:

• Confegir paraules relacionades amb la tardor.
  • Buscar la inicial de les paraules i roda de les vocals.

Racó de matemàtiques:

• Puzles
  • Busquem fruits de tardor i els comptem tot relacionant la quantitat amb la grafia.

Racó manipulatiu:

• Cosir la roba dels personatges.
  • Joc “Què falta?”

Racó de grafomotricitat:

• Crear senefes i pintarles amb aquarel·la.
  • Retallar i decorar amb motius petits cada zona retallada.

Racó simbòlic o de construccions:

• La Cuineta
  • Kapla amb nins i mandales amb elements naturals.

Per veure les fotos cal que cliqueu a la foto!

Fotos Racons P5