Les nenes i els nens de la classe de les bomberes/s i de les plantes hem acabat la segona rotació dels racons d’aprenentatge. A partir d’una formació realitzada per les mestres d’Educació Infantil sobre pedagogia Montessori, hem fet reajustaments en els racons d’aprenentatge per convertir-los en racons basats en aquesta metodologia.
Així d’aquesta manera, les 4 àrees en les quals, a partir d’ara, es distribuiran els racons seran les següents:
Vida pràctica (Aquesta àrea busca preparar als infants per a les experiències de la vida quotidiana. La finalitat és desenvolupar l’autonomia, la seguretat, la coordinació, la confiança en un mateix, la consciència del medi ambient i la independència personal.)
Preparem de forma cooperativa una macedònia. A cada sessió, hi ha diferents fruites i les nenes i nens trien què volen fer per dur a terme la proposta.
Sensorial ( La seva finalitat és que les nenes i els nens desenvolupin al màxim les capacitats sensorials innates. Les propostes busquen que l’oïda, l’olfacte, el tacte, la vista i el gust es visquin de manera lliure i es desenvolupi les percepcions que ens ajuden a diferenciar les coses a través d’un sentit o un altre.)
Taula sensorial amb fons de llenties i elements de la tardor.
Matemàtica (En aquesta àrea es pretén el desenvolupament de conceptes matemàtics bàsics i conduir als petits i petites a conceptes abstractes, algebraics i geomètrics.)
Posem als forats de les oueres tants pompons com indica el número escrit.
Llenguatge (La seva finalitat és la d’enriquir el llenguatge que ja tenen adquirit i a aprendre a través dels sentits (tacte i de l’oïda) a escriure i a llegir d’una manera natural.)
Construïm paraules amb les pinces que tenen lletres.
Comentaris recents