P4: Racons d’aprenentatge (2a rotació)

Les nenes i els nens de la classe de les bomberes/s i de les plantes hem acabat la segona rotació dels racons d’aprenentatge. A partir d’una formació realitzada per les mestres d’Educació Infantil sobre pedagogia Montessori, hem fet reajustaments en els racons d’aprenentatge per convertir-los en racons basats en aquesta metodologia.

Així d’aquesta manera, les 4 àrees en les quals, a partir d’ara, es distribuiran els racons seran les següents:

Vida pràctica (Aquesta àrea busca preparar als infants per a les experiències de la vida quotidiana. La finalitat és desenvolupar l’autonomia, la seguretat, la coordinació, la confiança en un mateix, la consciència del medi ambient i la independència personal.)

Preparem de forma cooperativa una macedònia. A cada sessió, hi ha diferents fruites i les nenes i nens trien què volen fer per dur a terme la proposta.

Sensorial ( La seva finalitat és que les nenes i els nens desenvolupin al màxim les capacitats sensorials innates. Les propostes busquen que l’oïda, l’olfacte, el tacte, la vista i el gust es visquin de manera lliure i es desenvolupi les percepcions que ens ajuden a diferenciar les coses a través d’un sentit o un altre.)

Taula sensorial amb fons de llenties i elements de la tardor.

Matemàtica (En aquesta àrea es pretén el desenvolupament de conceptes matemàtics bàsics i conduir als petits i petites a conceptes abstractes, algebraics i geomètrics.)

Posem als forats de les oueres tants pompons com indica el número escrit.

Llenguatge (La seva finalitat és la d’enriquir el llenguatge que ja tenen adquirit i a aprendre a través dels sentits  (tacte i de l’oïda) a escriure i a llegir d’una manera natural.)

Construïm paraules amb les pinces que tenen lletres.

Podeu veure les fotos fent clic aquí.