TASQUES EN CONFINAMENT

En primer lloc, esperem que estigueu bé, tant vosaltres com les vostres famílies.
En aquest moments tan incerts el més important és trobar-se bé de salut i poder superar aquesta situació de confinament amb el mínim patiment possible, intentant passar el dia a dia, compartint moments en família i gaudint del temps que, d’altra manera i en una situació normal, potser no en disposaríem.
Sabem que algunes famílies esteu angoixades pel tema de les feines, però tot l’equip de mestres i l’equip directiu està treballant, de valent, aquests dies, per poder arribar a tot l’alumnat i ajudar-lo a mantenir l’esperit i les ganes de continuar creixent i formant-se.
Tenim coneixement que molts dels infants no van poder agafar els llibres de text de les aules, però no heu de patir per això. En breu rebreu informació de la nova plataforma EIX que ja hem posat en funcionament, ofertada pel Departament d’Educació, mitjançant la qual cada mestre podrà enviar al seu grup tasques pedagògiques de les quals l’alumnat haurà de fer el retorn als/les seus/seves mestres a través de la mateixa plataforma.
En el seu moment, cada alumne rebrà una contrasenya a través dels nous correus electrònics creats per grup/classe que haurà de fer servir per entrar a la plataforma i compartir les feines amb els seus tutors/es.
Des del Departament d’Educació hem rebuts directrius de com han de ser el tipus de tasques que hem de compartir amb l’alumnat i, en cap cas, s’hauran d’avançar continguts que no han estat treballats fins el dia 12 de març en què es van tancar les escoles i donat per acabat el segon trimestre.
Aquestes orientacions del Departament estan en la línia de preparar feines competencials, que l’alumnat pugui fer de la manera més autònoma possible, no mecàniques ni que repeteixin el format del treball que es pot realitzar en una aula, motivadores i que plantegin reptes on es pugui fer servir el pensament crític.
I davant aquesta situació, el professorat reorganitzarà els criteris d’avaluació, que no podran ser els mateixos que s’han pogut fer servir al primer i segon trimestre.
Tot això us arribarà a les famílies un cop s’hagi iniciat el tercer trimestre i a mida que cada cicle tingui organitzats aquests criteris de cara a l’última avaluació.
Per tant, no seran imprescindibles els llibres de text en absolut.

Us enviem molts ànims i abraçades virtuals!