MÚSICA DE LA SETMANA – Gener 2020

Aquestes primeres setmanes de mes hem escoltat diferents músiques.

Setmana del 8 al 17 de gener:

Vàrem començar el trimestre amb un clàssic de l’Any Nou, la Marxa Radetzky (1848) de Johann Strauss. Amb questa peça es clou, normalment, el Concert d’Any Nou de la Filharmònica de Viena, de manera que el públic pica de mans al compàs, sota la batuta dels directors.

Aquí teniu l’enllaç per veure un d’aquests moments durant el Concert de l’Any Nou 2017, dirigit per Gustavo Dudamel, a Viena.

Marxa Radetzky- Gustavo Dudamel 2017

També vàrem començar escoltant algunes notes d’un altre dels concerts per a violí d’Antonio Vivaldi (Venècia,1679 – Viena, 1714), l’Hivern.

L’hivern d’Antonio Vivaldi

Setmana del 20 al 24 de gener:

En aquesta setmana hem escoltat dues peces ben diferents. La primera, aprofitant la celebració dels Premis Gaudí de Cinema (2020), una melodia inclosa en una de les pel·lícules nominades al Premi Gaudí a la Millor música original. Concretament un tema de la pel·lícula Elisa i Marcela, d’Isabel Coixet. Peça composta per François Rousselot.

Aquí teniu l’enllaç:

Gracefulness de François Rousselot

La segona audició ha estat una de les peces, per a piano, més conegudes del gran compositor alemany Ludwig van Beethoven (Bonn – 1770, Viena 1827): Für Elise (Per a Elisa), una bagatel·la en la menor.

Aquest any se celebra el 250è aniversari del seu naixement. Per aquest motiu li anirem rendint homenatge al llarg del curs.

Per a Elisa de Beethoven

Del 27 al 31 de gener:

Seguim amb Beethoven i escoltem un fragment de la 9ena. Simfonia de Beethoven en re menor op. 125 “Coral”(1824). El seu quart moviment, que incorpora l’Ode an die Freude (Oda a l’Alegria) de  Friedrich von Schiller, es considera un símbol de la llibertat i de la germanor entre els pobles i des de 1986 és l’himne de la Unió Europea.

Podeu veure-la i escoltar-la sencera, amb la Orquestra West-Eastern Diva Orchestra, el National Yout Choir of Britain dirigida per Daniel Baremboin en el següent enllaç:

9ena. Simfonia de Beethoven

Per acabar, i per celebrar el DIA DE LA PAU I LA NO VIOLÈNCIA (30 de gener) hem escoltat el Swing de la Pau amb lletra d’Anna M.Lorente i Rosa M. Vidal i i música de Rosa M. Vidal.

Aquí teniu un enllaç d’aquesta cançó amb llenguatge de signes.

Swing de la Pau amb llenguatge de signes