Setmana de colònies i projectes

La setmana del 4 al 8 d’octubre els alumnes de sisè van anar de colònies d’Anglès a Priego i la resta, van estar treballant sobre el projecte “Reinventem el gimnàs“.

A les colònies tot el nostre alumnat es va mostrar molt actiu i participatiu en les activitats proposades, mostrant molt d’interès, entusiasme i dedicació. Les activitats d’exposició oral col·lectiva van resultar un èxit, tant la preparació d’aquestes com les presentacions finals que van realitzar els alumnes. Es van organitzar en tres grups, i cada equip va crear un partit polític amb temàtiques diferents; un s’anomenava LILA (Love is Always Love) altre EAR (Everyone is Accepted and Respected) i l’altre CORE (Clean Our River Ebre).

A més a més també vam començar el projecte que l’escola va presentar al Ministeri d’Educació:The Delta We Have, The Delta We Need, on també vam fer grups i cadascun va treballar sobre un tòpic: la fauna, la flora, human impact i water and earth.

Tothom va fer molt bon treball i ens fa sentir molt orgulloses de la feina feta pel nostre alumnat. A més, l’equip de monitors ens va mostrar la seva satisfacció i gratitud per l’actitud i la implicació del nostre alumnat.

I al col·legi per començar el projecte “Reinventem el gimnàs” van dividir la feina a realitzar en dos grans blocs. El treball a l’aula i el treball de camp.
A la classe, van estar recol·lectant informació distribuïts en grups cooperatius, on cada equip feia una tasca diferent. El resultat final, tota la feina d’informació i d’explicació a través d’una presentació, d’allò que hi haurà al nou espai del gimnàs.

A les tasques de camp, van estar renovant el terra, i van demanar garrafes buides d’aigua als alumnes de l’escola, per poder fer-les servir de testos i plantar diferents plantes.
Un altre grup es va dedicar a reconstruir els jocs antics: la petanca, les xapes i les boles i a buscar informació sobre aquests.

I per últim el tercer grup va redistribuir d’una nova manera els banquets que hi ha pel pati, amb l’objectiu de poder fer un treball d’observació d’aus. I per a fer-ho possible, estem en tractes amb el Parc Natural per a l’obtenció de caixes niu. Les construirem, les instal·larem i així en podrem fer una bona observació.