Programa de Salut Integral

Programa SI! d’Educació Infantil

Resultat d'imatges de programa de salut integral

Clicant al següent enllaç, accediràs al web: http://www.programasi.org/ca/

Un cop dintre clica a la pestanya que diu Intranet (situada a sobre de la franja taronja a la part superior dreta de la pantalla).

Et demanarà un usuari i contrasenya, has d’escriure els que l’escola et va enviar per correu.

Quin és l’objectiu?

El programa d’intervenció escolar està dirigit a nens i nenes de 3 a 16 anys amb un clar objectiu: demostrar que l’adquisició d’hàbits saludables des de la infància redueix els riscs de patir malalties cardiovasculars i millora la qualitat de vida en l’edat adulta.

Factors de risc

Les malalties cardiovasculars són la primera causa de mortalitat al món. Diversos estudis posen de manifest que els principals factors de risc d’aquestes patologies són l’obesitat i els factors associats a ella (la diabetis i la hipertensió arterial), fruit d’una alimentació incorrecta i de la manca d’activitat física.

Resultats

• Els resultats finals mostren que la implantació del Programa de Salut Integral d’Educació Infantil ha produït diferències significatives pel que fa a coneixements, actituds i hàbits, respecte d’un estil de vida saludable, en els tres cursos implicats: 1r, 2n i 3r curs del segon cicle d’Educació Infantil. Les millores generals es deuen, en gran mesura, a la pràctica d’activitat física.
  • Si bé el major impacte en el coneixement es produeix en els primers anys, no és fins al tercer any d’intervenció que es produeix un impacte en modificacions d’hàbits que supera al de coneixements i actituds, especialment la modificació d’hàbits alimentaris.
  • De la mateixa manera, després de la intervenció de 3 anys, el Programa SI! no només ha demostrat ser una estratègia eficaç i factible per educar en hàbits saludables entre els nens, sinó també per impactar en marcadors d’adipositat (com el perímetre de la cintura o el percentatge de greix), que estan directament relacionats amb la salut cardiovascular.