Història i característiques

L’escola l’Assumpció és un centre de titularitat pública, depenent directament del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. És una escola situada en un medi rural a la població de Deltebre, a la comarca del Baix Ebre. L’escola té dues línies completes que acullen els nivells des del 2n cicle d’educació infantil fins a primària, els quals estan ubicats en tres edificis:

• L’edifici de Primària, construït el 1988, que consta de dues plantes.
  • L’edifici del Parvulari, construït el 2002, que consta d’una sola planta.
  • L’edifici provisional en zona annexa. Consta de dues aules polivalents destinades a música i a activitats d’educació física, un despatx per a l’ús de l’AMPA i lavabos.

Hi ha dues zones d’esbarjo, una per a primària i l’altra per a infantil. La pràctica de l’esport es pot realitzar al pati de l’esbarjo i també als dos recintes esportius municipals que hi ha al costat del centre, entre ells el pavelló polivalent Josep Luque.

La llengua familiar i de relació de l’alumnat és la catalana. Es presenta, però, algun cas aïllat de famílies no catalanoparlants; el grau de normalització lingüística de l’alumnat és molt elevat.

L’escola té servei de menjador, gestionat per l’AMPA, i no gaudeix de transport escolar.

L’alumnat s’acull al règim d’horari normal de les 9.00 a les 12.30h., i de les 15.00 a les 16.30h., podent restar al centre de les 12.30 a les 13.30h. per realitzar activitats de suport escolar; i també a partir de les 16.30h. per realitzar activitats esportives o lúdiques coordinades per l’AMPA.