Les famílies

Per afavorir l’èxit educatiu de tot l’alumnat és imprescindible que establim un marc de relacions i compromisos entre les famílies i l’escola. Les funcions i rols competencials de la família i l’escola són diferents però complementaris i, per tant, la coherència entre les diferents actuacions ens ha de facilitar l’èxit de l’acció educativa.

Família i centre educatiu hem de dur a terme un exercici de coresponsabilitat educativa amb un objectiu comú, l’èxit educatiu. La família, com a principal responsable del creixement i de la formació dels fills, ha d’implicar-se en el seu procés escolar i educatiu. D’altra banda, l’escola, per mitjà de l’acció tutorial, ha de facilitar la participació i implicació de les famílies i, si escau, orientar-les i assessorar-les.

Amb la finalitat d’enfortir les relacions del centre i les famílies, l’acció tutorial compartida ha d’incidir en els següents aspectes:

• Participació amb activitats escolar: s’ha d’intentar que les famílies i l’escola tinguin un flux continu i retroactiu amb activitats complementàries que ajudin a millorar el procés d’esenyament i aprenentatge dels nostres alumnes.
  • Informes i entrevistes. El centre ha d’informar del procés de l’ensenyament, de l’aprenentatge i de l’avaluació dels alumnes a les seves famílies per mitjà d’informes escrits, reunions col·lectives i entrevistes individuals. En aquest sentit, com a mínim, s’ha de garantir, cada curs, una reunió col·lectiva amb les famílies i una entrevista individual.