A L’Assumpció compartim sensacions!

Un dels nostres objectius prioritaris és seguir millorant el nostre àmbit pedagògic i organitzatiu perquè creiem fermament amb la transformació educativa. El procés de transformació es compromet amb les necessitats actuals dels infants, garantint el seu acompanyament personalitzat; de les famílies, implicant-les diàriament en la vida de l’escola; i del context, obrint l’escola a l’entorn proper.

És per això que aquest curs el centre s’inicia en un nou programa d’innovació pedagògica: Acceleració de la Transformació Educativa / Eines per al Canvi (PAcTE/ExC). Estem convençuts/des que aquest és l’impuls que ens fa falta per l’acompanyament professional i per la dotació d’eines necessàries que ens proporcionarà a fi d’incitar processos de transformació educativa a la nostra escola. El treball en xarxa, les conferències, les xerrades i els debats en mans d’experts/es seran transcendentals per seguir evolucionant. Alhora, resultaran una font d’aprenentatge i un estímul per aprofundir en els canvis.

L’equip impulsor de L’Assumpció hem començat la reflexió inicial compartint sencacions entorn a les següents preguntes: 

  • Com podem millorar el lideratge pedagògic al centre?

Pensem que fent ús del diàleg i la transparència de l’equip impulsor es pot arribar al consens sobre les línies de treball a seguir. Amb la implicació de tota la comunitat educativa i el suport ofert per part de l’equip impulsor es pot assolir més satisfactòriament l’èxit educatiu.

  • Com estem col·laborant i aprenent junts en una nova cultura docent?

Mitjançant formacions, aprenentatges i trobades enriquidores. Aquestes ens  permeten compartir experiències, bones pràctiques i crear espais de diàleg, cooperació i reflexió conjunta. També és transcendental l’observació entre iguals i l’entusiasme, la implicació i la il·lusió de l’equip educatiu de l’escola. 

  • Com fem de l’escola una organització que aprèn i una unitat de recerca? 

L’equip docent considerem que és necessari prioritzar la formació, ja que aquesta ens permet donar resposta als diferents reptes i necessitats que van sorgint. També és important crear un projecte comú, amb un espai d’aprenentatge destinat a compartir interessos, inquietuds, experiències… Aquest debat pedagògic ens dona l’oportunitat de reflexionar sobre els encerts i errors que cometem i que ens permetran créixer com a organització. Si aquest debat és constant i permanent, aconseguirem crear una línia d’escola compartida. Per fer-ho possible és molt important treballar de forma cohesionada, amb ganes i cercant l’equilibri. Així com establir aliances amb entitats i institucions del nostre entorn proper per enriquir-nos mútuament arran del treball en xarxa. 

  • Què hem de fer que no fem i què hem de deixar de fer?

Hem de ser conscients de les finalitats que l’alumnat ha d’assolir en finalitzar l’etapa de primària per tal de planificar al llarg de l’escolarització què cal treballar i com ho hem de fer. Sempre tenint present que l’alumnat ha de ser el/la protagonista del seu procés d’aprenentatge. Per fer-ho possible, cal sistematitzar espais i moments de coordinació entre els/les docents i així poder establir una línia pedagògica de centre compartida amb tota la comunitat educativa. 

D’altra banda, som conscients que cal deixar de fer actuacions individuals del professorat i cercar, així, un treball cohesionat i comunitari.

“La innovació educativa solament té sentit si creiem en nosaltres com a mestres, però en especial si tenim fe amb el nostre alumnat”. Jerónimo, 2015.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>