La Clau del Delta – Projecte d’emprenedoria (FER)

Aquest tercer trimestre, l’alumnat de 6è ha participat en el projecte d’emprenedoria de Futurs Emprenedors Rurals (FER). El projecte consistia en crear una empresa, per tal d’experimentar les diferents fases d’aquest procés. L’alumnat va decidir crear una cooperativa anomenada La Clau del Delta.  Aquesta tenia per objectiu crear clauers en forma d’animals del Delta (flamencs, cloïsses, cavallets i estrelles de mar) amb frases que consciencien a la ciutadania de la importància de cuidar el Delta.

L’alumnat, per grups de treball, van organitzar-se per dur a terme les diferents tasques: buscar el material, redactar les instàncies de permisos de venda, escriure les sol·licituds de préstecs, cercar el material per fer la parada, crear els cartells, establir el preu de venda d’acord al preu de cost…

Amb els diners recaptats, l’alumnat va decidir destinar un 60% dels beneficis a l’associació Deltarescat i un 40% invertir-los en els projectes de l’escola. Avui, la presidenta de l’associació ha vingut a l’escola i li hem fet entrega de la recaudació.

La veritat és que ha estat una experiència inoblidable, ens ho hem passat d’allò més bé al mateix temps que apreníem de forma transversal i competencial, posant de manifest els diferents continguts i aprenentatges apresos al llarg del curs.

Des d’aquí voldríem agrair a l’Ajuntament de Deltebre i a la ciutadania de Deltebre la seva gran implicació i col·laboració perquè sense ells res hagués estat possible.