Sortida a la Colònia Vidal

Els alumnes de sisè hem fet una sortida a la Colònia Vidal de Puig-reig per tal de conèixer més coses sobre com es vivia, en plena revolució industrial, dins d’una colònia tèxtil. La visita ha estat molt profitosa, ja que, de manera teatralitzada, els guies ens han explicat infinitat de coses sobre com es treballava i com s’organitzava una colònia a principi del s.XX. Ens han posat en marxa un dels telers de l’època i hem pogut sentir com n’és de molest el soroll que feia. Es veu que en aquells anys eren 300 els telers que funcionaven a la vegada! Els treballadors tenien una jornada de 12 hores en dos torns de treball per tan sols guanyar 17 pessetes a la setmana els homes i 15 pessetes les dones. Els nens i les nenes anaven separats a l’escola i els càstigs, si no es portaven bé, eren exagerats. Les cases de les famílies eren molt petites i hi havia zones comunes, com les dutxes i els safareigs.

Hem pogut comprovar que, per sort, la societat ha canviat molt i les condicions de treball, d’higiene i d’igualtat han experimentat transformacions positives.

Sisè