Excursió a la Colònia Vidal

El dia 21 de març els alumnes de sisè vam anar a la colònia Vìdal, que va ser fundada per Ignasi    Vìdal. Vam veure un vídeo fent un resum de les arrels de la colònia i després en acabar, dos monitores ens van llegir una carta de benvinguda i ens van repartir en  dos grups.

Primer ens van explicar com era un pis comú, després d’això ens van acompanyar a la fàbrica i a la sala de màquines.

Ens van explicar el salari que donaven semanalment i també ens van ensenyar l’escola de nenes i la de nens, que estaven separats.

Vam veure les dutxes públiques i les caixes d’estalvis, l’església, la peixateria…

També ens van explicar que els treballadors mai havien tingut un dia de festa excepte els diumenges per anar a misa

Va ser una excursió molt profitosa.