1,2,3… Transformació

Hola pares, mares i alumnes de l’escola Dr. Samaranch i Fina. El passat 10 de març els nens i nenes de 6è ens vam transformar per un dia en treballadors de la Colònia Vidal (Puig-Reig).

Al arribar vam esmorzar, vam jugar a una pista i després vam visitar la colònia. Ara, us explicarem una mica tot el que vam veure i aprendre.

Les condicions de vida eren dolentes, ens va impactar molt el que ens van explicar, sobretot la part dels nens. Ells anaven a l’escola fins als deu anys, només els ensenyaven a llegir i escriure una mica. Si els nens no es portaven bé els càstigs a l’escola tenien càstigs durs.

Un cop feien els deu anys, els nens i les nenes començaven a treballar a la fàbrica. Encara que fos molt perillós perquè les màquines no tenien mesures de seguretat, els més s’encarregaven de netejar les màquines per dins, degut a la seva alçada.

Les persones que vivien allà només es podien dutxar un dia a la setmana (els dissabtes) i els diumenges no treballaven però havien d’anar a l’església (misa).

La seva alimentació era bàsicament cansalada, pa i sopa de ceba. Un dels aliments més cars era el pollastre.

Us deixem algunes fotos i un vídeo perquè pugueu veure la colònia!

Lucia, Alexandra, Jana i Júlia V.