VISITA A L’EXPOSICIÓ  DE PINTURA “PAISATGES IMAGINATS”

Durant el transcurs de la  Setmana Cultural, els alumnes de 4t va manar a visitar l’exposició de quadres “Paisatges Imaginats” de l’autor  Àngel Martínez ubicada a La Masia”.

Els paisatges exposats eren el resultat  de l’experiència viscuda de l’autor més que de l’observació directa. Aquest transforma la realitat canviant  algunes regles de perspectiva i de lògica de la disposició dels elements a l’espai ja que no responen a una voluntat de copiar o reproduir un indret en concret, sinó a la de crear una nova imatge amb prou força expressiva i d’una bellesa pròpia. Les  escenes no són només visions estàtiques i descriptives, en elles sempre hi passa alguna cosa en relació a l’activitat humana o als fenòmens de la natura. Cada paisatge és la recreació d’un lloc i d’un moment, que si bé no existeixen exactament iguals a la realitat, sí que els faig reals en cada pintura, a partir dels meus records i emocions.

La visita va estar dirigida i comentada, fent  varies activitats d’observació i, finalment, els nostres alumnes es van convertir en petits artistes, creant entre tots els membres de cada grup un nou paisatge imaginat. Va ser una experiència  interessant i enriquidora.

Clica aquest enllaç per veure un recull de moments de la visita.  Al final hi ha un vídeo amb el un resum dels “paisatges imaginats” dels nostres joves artístes.