La PictoEscriptura, una altra manera d’escriure

El Departament d’Ensenyament ha proposat a l’escola Dr. Samaranch, formar part d’un grup pilot de centres de primària, per  incorporar una nova manera de treballar a  l’àrea de llengua, la Pictoescriptura. Es tracta d’una metodologia innovadora per aprendre a escriure i per fomentar la creativitat en l’aprenentatge que contribuirà a millorar les competències de lectura i escriptura dels alumnes.

Aquesta metodologia, que incorpora creativitat i pensament visual en el  procés d’aprenentatge de la llengua, la portarà a terme l’escola amb l’acompanyament de l’entitat Voxprima, encarregada de formar als mestres i d’impulsar una plataforma digital. La programació abasta tot el currículum de llengua de Primària i  funciona en qualsevol idioma.

A la majoria dels nens els costa arrencar a escriure perquè no saben quina és la història que volen explicar. El dibuix els ajuda a crear primer el personatge i el seu món.

A  l’escola la PictoEscriptura s’aplicarà a tota la Primària i a cada cicle es portaran a terme  treballs diferents:  els alumnes de Cicle Inicial faran un àlbum il·lustrat, els de Cicle Mitjà , a partir d’una història col·lectiva, cada alumne crea el seu propi final de la història i maqueta el seu exemplar del conte i finalment els alumnes de Cicle Superior realitzaran un diari de viatge.

Per posar en pràctica aquest programa comptaran amb escriptors i il·lustradors professionals, a més d’una plataforma digital de treball i avaluació personalitzada per a cada alumne.

Comencem aquest mes de febrer, de moment els mestres ja hem començat la formació, de la que podeu veure unes imatges. Cada setmana us anirem explicant com ho portem.

Estem il·lusionats amb aquest nou projecte!!!!

Fotos de la formació dels mestres