Conèixer l’entorn proper que ens envolta és tota una experiència enriquidora pels sentits…
Des de l’entorn familiar com, també, des de l’entorn escolar cal incentivar, fomentar, crear lligams/vincles amb el nostre poble, amb la seva gent, amb els seus racons…
com diu Núria Freixa:
Un poble
Un poble és la gent que matina i treballa,
que et saluda al portal
quan camí de l’escola hi dus la canalla.
quan camí de l’escola hi dus la canalla.
És aquella veïna que et frega l’escala,
és l’avi al balcó i la seva mirada
per on passa, de nou, la vida passada.
és l’avi al balcó i la seva mirada
per on passa, de nou, la vida passada.
És l’amic sense feina,
és l’amiga malalta,
són els dies de boira
o els d’un sol que t’esclafa.
és l’amiga malalta,
són els dies de boira
o els d’un sol que t’esclafa.
Un poble és la plaça.
Les tertúlies al bar,
i la romaguera que et fa arribar tard.
Són les nits d’estiu, les d’aire candent,
i aquelles altres vora el foc roent.
i la romaguera que et fa arribar tard.
Són les nits d’estiu, les d’aire candent,
i aquelles altres vora el foc roent.
Són tots els que arriben
i els que anem perdent.
Un poble és la pell
amb la que t’has vestit.
La parla, n’és l’esperit.
i els que anem perdent.
Un poble és la pell
amb la que t’has vestit.
La parla, n’és l’esperit.
Un poema preciós que ens transporta a altres llocs com per exemple; la Biblioteca Municipal on trobem ulls curiosos, orelles obertes o espais que esdevenen una delícia pels sentits…
Nosaltres hem volgut visitar la Biblioteca del nostre poble per sentir-la, tocar-la, olorar-la, i mirar-la…