Xerrada “Entra al cicle…” a cinquè

El passat 8 de novembre, als alumnes de 5è van fer-nos una xerrada sobre la cadena de la natura: com es forma el compost, l’adob i què és l’humus

L’Anna, la monitora, va portar un power point per explicar-nos-ho tot. També va portar cucs vermells o cucs de Califòrnia, és a dir: cucs compostaires. Amb una garrafa d’aigua buida vam fer “el mini comportador”. A la garrafa l’Anna va posar els cucs i la terra, mentrestant nosaltres tallàvem en trossos petits les peles que ens havia donat. Al final ho vam barrejar tot amb compost del pati que fem els alumnes de cicle superiora i després li vam posar la fullaraca trossejada per sobre de la barreja. Per últim, ho vam tapar amb un drap fosc per evitar que hi entri la llum.

Quan ja ho havíem acabat ens va explicar les condicions per veure’n els resultats i que el procés duraria unes setmanes. Un cop hagin passat, ella tornarà a  veure-ho tot i a agafar els cucs…

Una vegada passades les tres setmanes, hem observat que les restes orgàniques s’han convertit en compost. Els cucs i microorganismes han realitzat una bona feina.

I amb tot el compost que ens ha sortit, l’hem donat a l’alumnat de segon perquè l’utilitzi per l’hort de l’escola.

Cliqueu l’enllaç per veure’n les fotos