La Bilio(r)evolució, un projecte per impulsar la biblioteca escolar

La Bilio(r)evolució és un projecte de cocreació que té com objectiu repensar el paper de la biblioteca  escolar i imaginar de forma col·lectiva projectes on implicar agents de l’entorn de l‘escola, al mateix temps que impulsar-la com un actiu en els processos d’aprenentatge de l’alumnat.

La Fundació Bofill, impulsora d’aquesta idea, és la responsable de coordinar el projecte. La crida per participar-hi es va fer el mes de novembre del 2017 i 145 centres educatius de Catalunya van presentar els seus projectes relacionats amb la biblioteca escolar. Com a requisit, les propostes havien d’oferir idees i accions per respondre a necessitats concretes o reptes de futur.

El mes de febrer es va fer públic el nom dels 30 centres educatius escollits per formar part de la Biblio(r)evolució. D’aquests centres, 15 són d’Infantil i Primària i 15 de Secundària o mixtes. L’escola Dr. Samaranch ha estat una de les seleccionades amb un projecte per promoure la biblioteca com a gent d’equitat,  participació i  cohesió social de la comunitat educativa.

El dissabte 3 de març es va celebrar la primera jornada de formació amb els 30 centres triats en la que es va proporcionar eines metodològiques i recursos per repensar els usos de la biblioteca. Mitjançant un treball de dinàmica de grups es van treballar quins eren els agents implicats en la promoció de la biblioteca i la importància del treball en xarxa.

Ara comença el veritable treball per els centres, ja que cada escola ha de construir el seu propi camí amb capacitat creativa i innovadora. Nosaltres ja sabem el què volem… i entre tots, mestres, alumnes, famílies, biblioteca municipal …. hem de trobar el com ho volem fer. TENIM LA IDEA, TENIM EL REPTE, ara toca treballar en xarxa per connectar  la biblioteca de l’escola Dr. Samaranch al seu entorn.

Sens dubte serà  un repte apassionant, però per fer-ho possible  necessiten de la col·laboració de tota la comunitat  educativa i de les entitats del municipi. Segur que la tindrem !!