El treball per ambients és una metodologia que consisteix en organitzar els alumnes en diferents espais on puguin construir els seus aprenentatges de manera espontània. Els nens i nenes passen a ser els protagonistes on aprenen per ells mateixos, lliurement i d’una manera constructiva i activa.
- Afavoreix la interacció, col·laboració i cooperació entre infants de diferents edats respectant el ritme individual dels alumnes.
-
Permet aplicació dels aprenentatges assolits i adquirir-ne de nous, essent sempre significatius i funcionals.
-
Es potencia la coeducació, la socialització i el respecte entre tots els alumnes d’educació infantil.
Hem organitzat tres ambients:
-Ambient de la fantasia ( classe de P5B): els infants s’han pogut disfressar, maquillar-se en grups de dos i representar petites obres de teatre amb les titelles de la classe.
-Ambient de l’art (classe de P5A): han pogut experimentar i exterioritzar els seus sentiments a través de diferents materials plàstics: ceres, plastilina, retoladors, pintures…. Hi havia diverses propostes a escollir: dibuix al natural d’un ram de flors, elaboració de collarets , creació de màscares de paper a partir de plantilles i estampació de lletres, nombres, dibuixos…tot escoltant música relaxant.
-Ambient de construccions ( passadís): a partir de capses de diferents mides i material de rebuig , les nenes i nens podien fer diferents tipus de construccions fomentant la seva creativitat i imaginació. També hi ha havien jocs de rampes.
Els infants havien de triar a quin ambient volien anar i justificar la seva elecció. Posteriorment podien circular lliurement pels diferents ambients.
L’experiència ha estat molt gratificant i engrescadora per tothom.