Juguem amb ambients P5.

El treball per ambients és una metodologia que consisteix en organitzar els alumnes en diferents espais on puguin construir els seus aprenentatges de manera espontània. Els nens i nenes passen a ser els protagonistes on aprenen per ells mateixos, lliurement i d’una manera constructiva i activa.

1. Afavoreix la interacció, col·laboració i cooperació entre infants de diferents edats respectant el ritme individual dels alumnes.
  2. Permet aplicació dels aprenentatges assolits i adquirir-ne de nous, essent sempre significatius i funcionals.

3. Es potencia la coeducació, la socialització i el respecte entre tots els alumnes d’educació infantil.

Hem organitzat tres ambients:

-Ambient de la fantasia ( classe de P5B): els infants s’han pogut disfressar, maquillar-se en grups de dos i representar petites obres de teatre amb les titelles de la classe.

-Ambient de l’art (classe de P5A): han pogut experimentar i exterioritzar els seus sentiments  a través de diferents materials plàstics: ceres, plastilina, retoladors, pintures…. Hi havia diverses propostes a escollir: dibuix al natural d’un ram de flors, elaboració de collarets , creació de màscares de paper a partir de plantilles i estampació de lletres, nombres, dibuixos…tot escoltant música relaxant.

-Ambient de construccions ( passadís): a partir de capses  de diferents mides i material de rebuig , les nenes i nens podien fer diferents tipus de construccions  fomentant la seva creativitat i  imaginació. També hi ha havien jocs de rampes.

Els infants havien de triar a quin ambient volien anar i justificar la seva elecció. Posteriorment podien circular lliurement pels diferents ambients.

L’experiència ha estat molt gratificant i engrescadora per tothom.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *