Escola Ruiz Amado Guanyadora concurs Bujols

L’Escola Ruiz Amado ha estat seleccionada com a guanyadora del CONCURS DE DECORACIÓ DE BUJOLS PELS CENTRES ESCOLARS DE LA COMARCA. L’objecte del concurs és recollir les millors propostes de disseny de suports gràfics (cartells adhesius, plafons, etc.) relacionats amb la informació dels residus que es dipositen a cada contenidor i la decoració dels mateixos cubells per a fomentar la seva utilització.

El programa ECO-COMPETENTS dins les seves línies estratègiques promou activitats educatives i lúdiques als centres escolars relacionades amb temàtiques ambientals. En alguns casos aquestes formen part de campanyes de sensibilització. En relació amb la campanya de foment de la recollida selectiva actual, en la que s’informa als usuaris dels contenidors quins residus es dipositen a cadascun, també es vol fomentar la participació dels alumnes en les propostes informatives i motivadores per a incentivar el reciclatge. Després de moltes campanyes realitzades des de l’àrea de medi ambient i molts dissenys associats, en aquest cas també es planteja la participació com a font d’inspiració per a properes accions de comunicació.

Per aquesta raó es dota els centres escolars de tres bujols de 120 litres de recollida selectiva (paper i cartró, envasos i orgànica) i es proposa un concurs de decoració informativa i creativa dels contenidors per a fomentar el reciclatge.

La nostra escola ha obtingut el guardó a l’àrea completa en la que han realitzat un original “muntatge” amb els diferents bujols: el de paper, el del vidre i l’orgànic. El premi consisteix en un diploma per l’escola i un val de 100 euros destinat a jocs i llibres pel centre.