XVIII Certamen de Lectura en Veu Alta – Curs 2021-22

El Certamen de Lectura en Veu Alta està organitzat per la Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Educació, i compta amb el suport de l’Obra Social “la Caixa” i de Biblioteques Públiques de Catalunya. Té com a objectiu la promoció de  la lectura a l’alumnat de tot Catalunya.

El Certamen consta de cinc categories: grumets vermells (cicle mitjà de primària), grumets verds (cicle superior de primària), timoners (alumnat nouvingut de cicle superior de primària i primer cicle d’ESO), corsaris (primer cicle d’ESO) i tropa de corsaris (grups de 3 nois i noies de 2n cicle d’ESO). La lectura és individual a totes les categories, excepte la tropa de corsaris. En aquesta categoria la lectura és col·lectiva.

Cada centre educatiu pot participar en el Certamen amb un alumne per categoria (en la categoria de Tropa de Corsaris, 3r i 4t d’ESO, ha de ser un grup de tres alumnes).

En el nostre cas s’hi van presentar la Rita Vila de 6è de primària i la Xènia Hugas de 4t. Ambdues van fer una lectura excepcional, tot i que només ha aconseguit passar a la fase Territorial, que se celebrarà el proper Divendres 29 d’abril, a La Sitja de Fornells de la Selva.

Moltes felicitats a les dues pel gran paper fet durant la seva participació.

A continuació podreu veure els dos vídeos de les respectives lectures.