Projecte: El poble P5

El projecte del poble de Castelló d’Empúries va començar quan les nenes i nens de P5 van trobar una capsa a la classe. Després de pensar què hi podia haver a dins , es van adonar que eren vàries imatges del poble , un plànol i un escrit on els proposava de resoldre un repte: buscar el lloc del mapa assenyalat amb una estrella. L’endemà van resoldre els seus dubtes i tots junts/es , seguint el camí marcat pel mapa , van arribar fins al pont vell. Van trobar un escrit on se’ls animava a fer un dibuix del pont de pedra i a buscar un segon pont, el pont nou. Havien resolt el primer REPTE. Allà es van trobar en un escrit d’un segon REPTE que els portaria fins al casc antic , per visitar la basílica amb els seus vitralls , rellotge i campanes, el rentador i el portal de la Gallarda. A mesura que passaven els dies, els i les alumnes s’anaven motivant amb la trobada d’un tercer REPTE . Aquí van necessitar l’ajuda dels mestres i personal que treballa a  l’escola, per poder investigar on es trobaven els gegants, l’ajuntament i la presó a fi de poder-ho visitar. També es van interessar per saber qui governava i tenia cura de seu poble i així tots junts/es van preparar unes preguntes per poder adreçar al senyor batlle, durant la visita a l’alcaldia. Els aprenentatges que van adquirir s’han plasmat en l’elaboració d’un lab book que compartiran amb les seves famílies.

Si voleu veure les fotografies de tot el procés CLIQUEU AQUÍ