Coral de l’escola

La música és una eina indispensable en l’educació, ja que a través d’ella, i al cantar cançons col·lectivament, es treballen molts aspectes de la formació integral de la persona, tant en la vessant del desenvolupament personal com de les habilitats socials i relacions interpersonals, així com en l’adquisició de les competències bàsiques.

A la coral de l’escola s’hi poden apuntar alumnes de 5è i 6è i es realitza com una extraescolar tots els dilluns al migdia.

Aquest curs la coral està formada per 25 alumnes de Cicle Superior. Amb les cançons que es treballen es participa en diferents festes de l’escola i es va a cantar a algunes entitats del poble:

• A la cantada de Nadal de l’escola on es preparen dues o tres cançons.
  • Per Nadal també es va a cantar a la Residència Toribi Duran amb un petit concert per a la gent gran.
  • Per Sant Jordi es fa un concert per la Llar d’infants municipal amb cançons per als infants.
  • A final de curs també es realitza un concert per a tots els nens i nenes de l’escola on es canten les cançons treballades al llarg del curs.

El cant coral és una activitat que necessita d’una bona implicació i per això cal molta motivació per part de l’alumnat. El més important és que les i els alumnes gaudeixin cantant, i vagin adquirint a poc a poc tècniques vocals i d’interpretació. És per això que es dona molta importància a que conjuntament tot el grup participin de la tria del repertori de les cançons, a crear coreografies senzilles per ballar-les i també a crear i tocar acompanyaments de les cançons amb instruments musicals que tenim a l’aula.