Port del Comte

Excursió Hivernal al Port del Comte: Aprenentatge i Diversió a la Neu

Cada any, els nens i nenes del cicle superior de la nostra escola realitzen una de les activitats estrella de l’Escola Ruiz Amado: La sortida anual a la neu al Port del Comte. Aquesta experiència no només ofereix moments de diversió i alegria, sinó que també té objectius educatius ben definits que enriqueixen el desenvolupament dels nostres alumnes.

Objectius:

1. Aprenentatge de l’Esport Blanc: La principal raó per la qual els alumnes participen en aquesta sortida és l’oportunitat d’aprendre a esquiar. L’esquí no només és un esport divertit, sinó que també impulsa el desenvolupament físic i mental dels nens i nenes. Aprendre a equilibrar-se sobre els esquís, a baixar pendent avall i a fer viratges no només millora la seva coordinació, sinó que també fomenta la perseverança i la superació personal.
  2. Connectar amb la Naturalesa: La neu és un regal de la natura, i l’excursió al Port del Comte permet als estudiants connectar amb aquest entorn hivernal. Aprendre a apreciar i respectar la natura és fonamental per fomentar la consciència ambiental i la responsabilitat cap al medi ambient.
  3. Fomentar l’Esport i l’Estil de Vida Actiu: L’esquí és una activitat física completa que implica tot el cos. En un món cada vegada més dominat per la tecnologia, promoure l’activitat física i els esports hivernals és essencial per combatre els problemes de salut relacionats amb la inactivitat.
  4. Desenvolupar Habilitats Socials: L’excursió no només és una oportunitat per aprendre a esquiar, sinó també per fomentar la interacció social. Els alumnes treballen en equip, ajudant-se mútuament i animant-se uns als altres, establint vincles i amistats que poden durar tota la vida.
  5. Promoure l’Autonomia: Passar uns dies fora de casa, lluny de l’entorn familiar, promou l’autonomia i la responsabilitat personal. Els estudiants aprenen a cuidar de si mateixos i a prendre decisions importants, com gestionar el seu temps i organitzar-se per a les activitats planificades.

En resum, l’excursió anual a la neu al Port del Comte no només és un esdeveniment recreatiu, sinó una oportunitat valiosa per als nens i nenes del cicle superior per aprendre, créixer i gaudir de la natura. Aprendre a esquiar no és només una habilitat física, sinó una experiència que promou valors com la perseverança, la camaraderia i el respecte cap a la natura. Aquesta sortida hivernal deixa records duradors i contribueix significativament al desenvolupament integral dels nostres estudiants.