Contes per relleus

És una activitat d’animació lectora adreçada als alumnes de 5è de primària de les escoles El Bruel, Joana d’Empúries i Ruiz Amado de Castelló d’Empúries, que s’emmarca dins del PEE de Castelló d’Empúries

Per poder portar a terme aquest projecte comptem amb la col·laboració de l’escriptora Mariona Masferrer i l’il·lustrador Sergi Moreso i la coordinació de Pili Arnáiz dels SEAE.

Aquí teniu l’enllaç del bloc:      CONTES PER RELLEUS 5è.  Hi podeu trobar tot el projecte, el conte d’aquest curs i els dels anys anteriors:

Conte d’en Samba – Escrit per Mariona Masferrer – 2011

L’amulet perdut – Escrit pels alumnes de 4t del curs 2011-2012

Jan bu n’Daw – Escrit pels alumnes de 4t del curs 2012-2013

Ocells viatgers – Escrit pels alumnes de 4t del curs 2013-2014

El gran repte. Escrit pels alumnes de 4t del curs 2014-2015

La idea – Escrit pels alumnes de 4t del curs 2015-2016

– Marianna d’Aiguaviva. Aquest és el nou conte escrit per Mariona Masferrer 2017

Misteri del gos desaparegut. Escrit pels alumnes de 5è del curs 2017-2018

El poder del Nacre. Aquest és el conte que aquest curs ha escrit els alumnes de 5è – Curs 2018-2019

Durant el mes d’octubre els nens i les nenes de les tres escoles van fer la primera trobada amb l’escriptora i amb l’il·lustrador a la Sala Gòtica de l’ajuntament, aquest dia van conèixer els primers detalls del conte que la Mariona ha escrit exclusivament per poder portar a terme aquest  projecte, Marianna d’Aiguaviva i que en Sergi ha il·lustrat.

Després de llegir i treballar àmpliament el conte, cada setmana un grup classe haurà de crear un capítol del nou conte, fer una il·lustració, penjat-ho en el bloc i passar el relleu  a un altre grup d’una altra escola.

El dijous 25 d’abril es farà la cloenda del Conte per Relleus a la Sala Gòtica de l’Ajuntament de Castelló d’Empúries.

Es farà una lectura d’un fragment de cada capítol per part dels alumnes, després, juntament amb la Mariona i en Sergi es farà una valoració de com ha anat l’experiència. Per acabar es repartirà a cada alumne/a un exemplar del conte imprès.

Dijous 23 de novembre de 2017 – Segona trobada amb l’escriptora i amb l’il·lustrador.