RACONS MATEMÀTICS A PRIMER

El treball per racons és una proposta metodològica que consisteix en delimitar diferents espais a l’aula on els i les alumnes puguin portar a terme de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic.

Durant la classe del taller de matemàtiques, l’alumnat de primer juguen en diferents racons matemàtics. Així, es treballen els diferents conceptes d’una manera més manipulativa, vivencial i lúdica, i això facilita el seu assoliment per part dels alumnes. Els racons es realitzen en grups de 4 o 5 alumnes on han de treballar de forma col·laborativa i cooperativa. La durada de cada racó és de 15 minuts i són rotatius.

Els racons estan distribuïts en càlcul mental, jocs d’estratègia, geometria, lògica-matemàtica i TAC. Aquesta manera de treballar implica una metodologia més creativa i flexible, en la que el rol de la mestra és dinamitzar els aprenentatges i proporcionar oportunitats per poder aconseguir que els alumnes puguin explorar tots els centres d’aprenentatges.

Tanmateix el treball per racons permet donar resposta a les diferències, interessos i ritmes d’aprenentatge de cada alumne i permet a la mestra el seguiment individual de cada nen i nena. Per un altra banda, aquesta metodologia més vivencial i manipulativa permet esdevindré uns aprenentatges més significatius i funcionals en el procés d’ensenyament-aprenentatge de l’alumnat.

Aquesta manera de treballar promou un aprenentatge cooperatiu, interactiu i col·laboratiui ajuda a millorar les relacions entre tot el grup classe promovent que l’alumnat aprengui a compartir, a comunicar-se i ajudar-se entre ells i elles. I, per últim, aquests racons permeten posar en pràctica i repassar tot allò que van aprenent a la classe de matemàtiques.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *