Visitem la Catedral de Santa Maria d’Urgell

Els infants de Cicle Inicial vam anar a visitar la Catedral de la Seu.

Vam fer una activitat molt divertida al llarg de tot el matí. Ens vam haver de convertir en investigadors per tal d’identificar els fòssils que hi ha al claustre de la Catedral.

També, vam visitar el Museu Diocesà d’Urgell, que es troba just al costat, on ens van ensenyar diferents peces i maquetes del museu i ens van explicar com crear-ne les carteles. Ens va ser molt útil ja que a l’aula tenim els nostres petits museus i no ens quedava clar com descriure les peces que hi tenim exposades.

A més a més, per la tarda, vam anar a la biblioteca de Sant Agustí a fer recerca d’informació sobre els projectes que estàvem treballant a l’aula. Vam fer una tria de llibres i ens els vam endur cap a l’escola.

Va ser un dia rodó!

1 comentari

  1. Berta Vidal

    El Ton va quedar molt impressionat amb el Jesús penjat a la creu que no havia vist mai abans.

    Arran del xoc i la curiositat que li va despertar, hem estat parlant de les religions i de la seva iconografia. Ha sortit la creu cristiana com a penjoll, el fet de signar-se amb la ma dreta, la Santíssima trinitat (Déu pare, fill i esperit Sant) i també els foulards de la religió musulmana, les oracions cara a la Meca, les mesquites i els minarets, el ramadà, la prohibició de porc i alcohol, les kipes, i tot allò (poquet poquet) que nosaltres coneixem de les religions més allunyades de la nostra.

    Ha resultat un tema que ha donat mooooolt de sí. Podria resultar un tema general molt enriquidor i pedagògic ja que, a partir d’ell, es poden treballar la geografia, l’art, les llengües, la natura i l’entorn de cada país, la gastronomia, la manera de vestir…. inacabable!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>