Projectes transversals

La ciència ens ha demostrat que les persones aprenem fent, investigant, compartint i ensenyant en un context real i vivencial. És per això que a primària, a l’escola treballem projectes que s’adapten a les necessitats, gustos i potencialitats de l’alumnat.

A partir d’una temàtica concreta, es fan una sèrie d’investigacions i aprenentatges relacionats amb la temàtica escollida. Aquests aprenentatges ajudaran l’alumnat a desenvolupar diferents competències: lingüística, matemàtica, artística, coneixement de l’entorn…

Els projectes transversals ens permeten aprendre de manera globalitzada (diferents àmbits) i contextualitzada en el món real.

La normativa educativa actualment vigent als diferents països d’Europa determina que l’emprenedoria ha de ser una competència que s’integri al currículum educatiu (Generalitat de Catalunya, n.d.). L’emprenedoria a l’escola pretén que els estudiants siguin agents actius a l’hora de desenvolupar un projecte i que ho facin de manera competent. L’objectiu és que ho assoleixin amb els valors i les actituds d’autonomia, d’iniciativa personal i de creativitat, amb una bona planificació, prenent decisions i treballant en equip. Tot plegat és el que reforçarà la seva persona i els ajudarà a desenvolupar la seva vida acadèmica i laboral posterior (Generalitat de Catalunya, n.d.).

Per aconseguir persones emprenedores cal que l’equip docent proposi activitats o experiències educatives en les quals els alumnes siguin autònoms i hagin de reflexionar, comunicar, debatre, resoldre conflictes, prendre decisions i generar un nou producte creatiu de manera cooperativa. El desplegament curricular assenyala que una de les maneres d’oferir aquestes experiències és mitjançant projectes transversals o interdisciplinaris (Generalitat de Catalunya, n.d.).