P3. LLENGUATGE MATEMÀTIC: LÒGICA. TROBA LA PARELLA

Moltes situacions espontànies de l’aula proporcionen, sense haver-ho planificat prèviament, els elements per dur a terme activitats engrescadores per als infants i que alhora resulten d’aprenentatge.

És el que ens ha passat a la classe de P3, en plena celebració de Carnaval. I és que el rei Carnestoltes, en una de les seves bromes, va manar que ens llevéssim una sabata i la posséssim dins la capsa.
Passades les rutines de primera hora del matí, amb la il·lusió de mostrar als companys el compliment de la consigna, ens vam treure la sabata i les vam deixar apilades dins una capsa.

I de la capsa i el seu contingut va sorgir aquesta activitat:

Escampem totes les sabates a terra i la rotllana es converteix en un garbuix de sabates que hem d’anar endreçant.

Juguem a trobar una sabata que no sigui la pròpia i la descrivim:

– és de color blau, té tires de velcro, és molt gran, té ratlles de colors, és de les de fer psicomotricitat,

I trobem la parella al peu d’algun xiquet o xiqueta!

Veiem que hi ha moltes sabates per córrer, moltes del mateix color… Busquem la sabata més diferent de totes, qui la veu? per què és diferent?

I trobem la parella!

Escollim dues sabates amb una sola característica comuna (ho suggegereix la mestra) i analitzem les diferències:
-agafa dues sabates diferents però que siguin del mateix color, què tenen diferent?

I trobem la parella de la que més ens agrada!

I així, a poc a poc, hem anat posant-hi ordre: hem treballat el llenguatge oral i practicat les paraules adequades per fer descripcions, hem analitzat les característiques que més destaquen de les diferents sabates, hem fet comparacions, hem ajuntat les sabates iguals, hem agrupat sabates per qualitats comunes i n’hem destriat per negació d’altres qualitats… tot un treball matemàtic i de llenguatge.

Però també de motricitat, que no és fàcil encara!:

FOTOS