Dia Internacional contra el Canvi Climàtic

El passat 24 d’octubre va ser el Dia Internacional contra el Canvi Climàtic i des de l’escola vam voler posar el nostre granet de sorra. Durant tot el mes d’octubre vam dedicar la megafonia de l’escola a aquest tema. Durant la setmana del 18 al 22 d’octubre vam estar fent algunes activitats relacionades amb el canvi climàtic, que ens afecta a tots d’alguna manera, i el divendres 22 vam sortir al carrer a fer recollida de deixalles pels voltants del centre. Quan vam arribar a l’escola, els alumnes de 6è van llegir un manifest i vam ballar una cançó tots junts, perquè junts hem de treballar per cuidar el nostre planeta.

Manifest

Nens i nenes de l’Escola Riumar, el nostre planeta està en perill! L’atmosfera que ens protegeix és cada vegada més feble. Els gasos que surten dels cotxes, avions, fàbriques, estufes, s’estan quedant atrapats dins la capa d’ozó. Això provoca que el clima canviï: cada vegada fa més calor, les temperatures pugen, les pluges augmenten… El planeta Terra està patint les conseqüències negatives de les nostres accions i això porta a la desaparició d’espècies, animals i plantes, terrestres i marines, que es troben molt amenaçades. A la nostra terra, per exemple, patim la regressió del delta com a conseqüència d’aquest canvi climàtic. Si no ho evitem ens tocarà fer les maletes i marxar de casa nostra en pocs anys.

Enfrontem una lluita a contracorrent per no acabar de destruir el planeta, però si ens hi posem encara hi som a temps. Si responem amb rapidesa, podem salvar milions de persones i moltes de les espècies necessàries per la nostra supervivència.

Avui, dia 22 d’octubre i amb motiu del Dia internacional contra el canvi climàtic que serà diumenge, ens mobilitzem pel nostre planeta, per casa nostra. Hem fet neteja pels carrers del voltant de l’escola i entre tots els hem deixat ben nets. Mireu tot el que hem pogut recollir! Cada petita acció té la seva reacció, cada petita acció pot canviar el món. Per això, demanem un fort aplaudiment per aquesta contribució que hem fet avui entre tots i per animar a tothom a que es mogui pel nostre planeta.

Entre tots ho aconseguirem! Salvem el planeta!

FOTOS I VÍDEOS