Els compositors entren a l’aula

Ja fa quatre anys que l’escola Ponent participa en el projecte Els compositors entren a l’aulaEns han visitat: Bernat Vivancos, Josep Maria Guix, Oliver Rappoport i aquest curs Ramon Humet.

És un treball que han portat a terme els grups de 6è.

Aquest projecte ens dóna l’oportunitat de convertir-nos en compositors ja que l’objectiu és la creació d’una obra. El procés es porta a terme en petits grups però també amb tot el grup classe.

A partir d’una obra musical d’un compositor contemporani els alumnes l’escolten, l’analitzen i n’extreuen idees que seran el punt de partida per crear la seva obra.

Al llarg d’aquest procés rebem la visita del compositor de l’obra que hem treballat.

Enguany hem escoltat: Niwa (quatre Jardins Zen) d’en Ramon Humet.

El compositor escolta les nostres creacions i ens ajuda a millorar-les, ja que ens aporta noves idees. Avui ens ha visitat en Ramon Humet. Hem après molt!

Una vegada tenim les composicions acabades fem un concert amb altres nens d’altres escoles a l’Auditori de Barcelona, on toquen els músics professionals!

Aquí trobareu informació, fotografies i enregistraments sobre el projecte: