LES PILONES DE PONENT

El dia 8 i 9 de juny a l’Escola Ponent vam celebrar el dia dels Camins Escolars, l’Eix Transversal d’enguany. Com ja sabeu, l’Ajuntament va vianalitzar el carrer Rafael de Campalans i és tot un repte fer-lo cada dia un espai més nostre, més ponentí… així que per començar aquesta tasca fa setmanes que, des de cada aula, pensen la manera de decorar una pilona… n’hi ha per tothom!

El dia tan esperat per tot l’alumnat ha estat un èxit, a la vista està! Un carrer amb més color, més amable, més amic, més de tothom. Gràcies a l’AFA per les carpes… el sol cremava de valent!

Malgrat ha estat un any de pandèmia i tot plegat ha quedat diluït entre grups bombolla, mascaretes i gel hidroalcohòlic… hem procurat treure el màxim profit a les possibilitats que ens oferia aquest tema i s’han pogut treballar molts aspectes, dels quals destaquem:

• Promoure una mobilitat més sostenible per millorar la qualitat de l’aire del nostre entorn
  • Fer el caminòmetre, que ens ha permès reflexionar sobre el propis hàbits i pensar altres alternatives més sostenibles per venir a l’escola
  • Fomentar la participació dels infants en la presa de decisions (propostes per millorar el medi ambient que tant ens preocupa, disseny del logo dels Camins Escolars, disseny de la pilona del carrer vianalitzat…)

En definitiva, han estat dos dies intensos que han culminat el treball de tot un any de la comissió de mestres i l’equip que se n’ocupa, a les aules amb cada tutora i grup classe, i també des de casa amb les vostres aportacions en formularis i logos. Un treball de tota la comunitat educativa!

Esperem que això no s’acabi aquí i poder seguir fent camí per a un món més sostenible.

És un projecte de tothom, junts anem més lluny!

Escola Ponent