5è: Setmana de l’11 al 15 de maig

00En primer lloc, us convidem a visitar la portada del blog on trobareu els vídeos que ens heu enviat i el petit video sorpresa que us hem preparat tot l’equip docent de l’Escola per celebrar la Festa de la Primavera.

Aquesta setmana no hem publicat cap enigma per CS, ja que no hi ha participació, a canvi, hem publicat un enigma per Ed Infantil.

Recordeu que aquesta és l’ última setmana per enviar els vostres vídeos pel certamen de lectura en veu alta. Abans de gravar el vídeo llegiu bé les bases.

I ara, us fem la llista de les tasques que us hem preparat per aquesta setmana (les que heu de retornar estan marcades amb )

Us adjuntem aquest pdf anomenat “Criteris d’Avaluació”  que us ajudarà a autoavaluar-vos en les tasques que presenteu.  Abans d’enviar-les, comproveu que heu tingut en compte totes les recomanacions.

Cicle superior criteris d’avaluació

• TASCA 1: CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA EN CONFINAMENT – L’Escola estava inscrita al Certamen de Lectura en Veu Alta amb l’alumnat de 6è, però es va suspendre com moltes altres activitats. Ara ens han informat que s’ha organitzat el Certamen en confinament: #acasallegimenveualta del 21 d’abril al 29 de maig. Nosaltres en hi hem apuntat com a Escola i hem ampliat la participació a tot l’alumnat de CM i CS. Per participar heu de seguir els passos que trobareu al document adjunt. Tots el vídeos que rebem, els publicarem al nostre compte d’Instagram. El 5 millors de cada Cicle seran penjats al canal de youtube de lectura en veu alta i  entre tots els centres educatius participants sortejaran 10 lots de llibres per al centre, que faran arribar quan s’acabi el confinament. També l’alumnat seleccionat rebrà   un diploma digital de l’organització.

Teniu temps per enviar-nos els vostres vídeos fins al 15 de maig, però abans, llegiu bé aques document:

Certamen Lectura en veu alta

• TASCA 2EMOCIONS CONFINADES –  Heu de realitzar una activitat de creació artística. Haureu d’escriure un text explicant la vostra obra i inserir-hi la fotografia.

Tasca emocions

• TASCA 3:  REPTE MATEMÀTIC

“ Alumnes de 5è i de 6è necessitem la vostra ajuda! tenim molts problemes, un d’ells és que el comandant no recorda el codi del comandament central, ens ajudeu?”

Podeu anotar les respostes en un full i enviar-nos una fotografia o bé en un document de text.

Repte matemàtic

• TASCA 4:  CANVI CLIMÀTIC – Confeccioneu un mural sobre el canvi climàtic. Teniu totes les indicacions al document adjunt. Teniu temps fins al 22 de maig

C.superior Climate Change doc – Documents de Google

• TASCA 5: MINDFULNES – A STARFISH :Exercici diari que afavoreix la concentració i la relaxació.

• TASCA 6: CREATE YOUR MONSTER –

Us proposem que creeu un monstre amb objectes que teniu a casa, i en feu una descripció (per escrit).

Si no us és possible crear-lo amb objectes sempre podeu dibuixar-lo, agafar una imatge d’internet…

És important que adjunteu la imatge que heu escollit per tal que puguem veure si la descripció és correcta.

Al pdf adjunt podeu trobar un exemple de cada, cada exemple amb una opció més fàcil i pautada per si teniu dificultats a l’hora de descriure’l.

A més a més, hem afegit una checklist, per tal que pugueu veure quins són els aspectes que ha de contenir la vostra descripció. Aquesta és per vosaltres, i no cal que en feu el retorn.

CS_create_your_monster_description

• TASCA 7: DÓNA LA NOTA –

Alumnes de 4t, 5è i 6è, des de la classe de música us encoratjo a formar part de la campanya “Dóna la nota”. Aquesta campanya ens regala una cançó molt bonica titulada “No ens desdibuixeu”, jo us demano que us aprengueu aquesta cançó i que us graveu en video interpretant-la. Aquesta tasca durarà 15 dies, per tal que tingueu temps d’aprendre-la i gravar-la. Teniu tota la informació al full adjunt.

Aquest és l’enllaç directe als recursos de la cançó!

Els recursos que heu d’utilitzar són: CANÇÓ i CANÇÓ (INSTRUMENTAL EN FAM) cliqueu en aquests 2 quadrats verds i trobareu els mp3.

Envieu la tasca a: aborrego@alfapinyana.cat o afegiu-la a la tramesa de la tasca.

• TASCA 8: RELIGIÓ I VALORS – CADENA DE FAVORS

Aquesta setmana la tasca que us proposo és que mireu aquest vídeo “Unsung hero” (Heroi Anònim).

Feu un dibuix o un mural sobre què és una cadena de favors, reflexioneu i contesteu a les següents preguntes:

• Què va decidir fer el protagonista del vídeo?
    • Per què creus que ho va fer?
    • Va obtenir alguna cosa a canvi?
    • Has fet alguna vegada alguna cosa pels altres?

Data límit 22 de maig

• TASCA 9: CONFIJOC EN FAMÍLIA – Us donem una setmana més per a jugar amb aquest joc de taula que et pots baixar i imprimir, amb el qual podeu passar molt bones estones en família i en el qual les emocions tenen un paper molt important.

CONFIJOC-EN-FAMÍLIA

• TASCA 10: ED. FÍSICA –  El Josep us dóna una setmana més per a què realitzeu el 3 reptes de la setmana passada. Recordeu que us podeu enregistrar fent els reptes i enviar-los al Josep a jsegues@alfapinyana.cat i els penjarem al nostre compte d’Instagram.

• TASCA 11:  SETMANARI EL TRICICLE – Et recomanem la lectura de la revista El Tricicle, on trobaràs les noticies setmanals explicades especialment per a vosaltres:

166_eltricicle_A4_2020-05-08

166_eltricicle_A4_2020-05-08_esp-eng

Per tant, heu de retornar les tasques 2, 3, 4, 6, 7 i 8 (La 4 i la 8  teniu temps fins a la setmana vinent  i la 7 ja la teníeu la setmana passada).